ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Общината на крачка от 25 милиона евро по проекта за модернизация на транспорта
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:16 / 05.02.2010Коментари (16)5809
© Plovdiv24.bg
Притеснен, че всички чудесии, които общината замисля за бъдещия градски транспорт - и интелигентното управление от единен център, и автоматизираните системи за контрол, и дистанционно сменяемите информационни табла, светлинното и звуково обявяване на спирките и т. н. - се бавят, отиде на днешната среща в министреството на регионалното развитие заместник-кметът Ганчо Колаксъзов, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

"След две години отлагане на линията за проекта "Устойчив градски транспорт" най-после има някакво развитие. Страхувахме се, докато продължава конкурсът за консултант, да не изпуснем сроковете за проектиране", обясни Колаксъзов.

От министерството са уверили, че още в началото на април вече ще има консултант. Добрата новина е, че попълването на апликационната форма и работното проектиране, което общината ще прави сама, като за целта в тазгодишния бюджет е отделила 500 хиляди лева, ще вървят паралелно. Формата ще бъде подадена до ноември.  
 
"С около 25 милиона евро безвъзмездно Европейският съюз ще финансира проекта ни. Прединвестиционното проучване ще покаже дали средствата ще са достатъчни или ще трябват още. При тези параметри общината трябва да осигури съфинансиране в размер на 6 милиона евро", коментира Колаксъзов.


Още по темата: общо новини по темата: 993
21.03.2024 »
20.03.2024 »
16.03.2024 »
13.03.2024 »
13.03.2024 »
12.03.2024 »
предишна страница [ 1/166 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Още нещо искам да добавя за транспортните проекти на Община Пловдив. Има такива, нека да ви припомня проекта за модерни спирки и информационни табла, дистанционно следене на автобусите и управление на трафика и т.н. Не са лоши идеи и са почерпени от добри практики в западна Европа, но са НЕсъществени и НЕ РАЗГЛЕЖДАТ ПОДОБРЯВАНЕТО НА САМИЯ ТРАНСПОРТ (ТРАНСПОРТНИ СРЕДСТВА, КАПАЦИТЕТ И СКОРОСТ), а на допълнителни, странични негови елементи, макар и важни. Просто има по-важни проблеми за решаване относно градския гранспорт. И ВЪОБЩЕ НЕ Е ЯСНО КАКВО СЕ ЦЕЛИ, какво иска общината да постигне с тези многомилионни проекти, какъв ще е ефектът от тях. Друг основен, главен недостатък на всички тези проекти е, че разглеждат транспорта само Пловдив в рамките на града, без да вземат под внимание ОГРОМНИЯ ПЪТНИКО-ПОТОК между Пловдив и предградията му. А на практика новата индустрия (и част от добрата стара като КЦМ например) са реализирани не в Пловдив, а ОКОЛО Пловдив. Всеки божи ден 60 000 души идват от околността на работа в Пловдив, построиха ни летище, което искаме да разработим и трябва да го разработим. През уикенда от Асеновград, Пазарджик, Смолян, от цялата област, че дори от Хасково и Кърджали идват десетки хиляди хора на шопинг-туризъм в Пловдив. Абсолютно съм убеден, че градският транспорт трябва да излиза от рамките на самия град и на основата на различни тарифни зони да обхваща регион от 30-50 километра, така както е във Виена, Мюнхен, Лайпциг, Цюрих, Берн, Нюрнберг, Кьолн, Дюселдорф, Франкфурт, Хановер, Милано, Торино, Флоренция, Генуа, Лил, Лион, Бордо, Тулуза, Лийдс, Ливърпул, Гьотеборг, Хелзинки, Осло, Прага, Бърно и т.н. Абсолютно съм убеден, че регионалните влакове от и за Пловдив, примерно от Карлово, Хисар, Пещера, Пазарджик, Септември, Белозем, Панагюрище, Димитровград и Асеновград трябва да станат част от градския транспорт на Пловдив. В немско езичните страни този тип транспорт се нарича S-Bahn, който в рамките на града ще изпълнява функциите на метро. ЕТО ТАМ - МЕЖДУ ПЛОВДИВ И ОБЩИНИТЕ РОДОПИ, МАРИЦА, АСЕНОВГРАД, САДОВО, СТАМБОЛИЙСКИ, ПЪРВОМАЙ, КАЛОЯНОВО, СЪДЕДИНЕНИЕ, БРЕЗОВО, РАКОВСКИ, КАКТО И В САМИЯТ ГРАД, разбира се, ТРЯБВА ДА ПОСТИГНЕМ МНОГО ВИСОКА СТЕПЕН НА МОБИЛНОСТ. ЗАЩО - за да просперира нашият град, разбира се, затова! За да се развиваме като най-големия индустриален и логистичен център в България. Без инфраструктура няма да имаме шанс. Помните ли преди време дори в Пловдив имаше много нещастен опит за вътрешно-градска железница, който се провали, ЗАЩОТО БЕШЕ ЗЛЕ КОНЦИПИРАН И ЗЛЕ ОСЪЩЕСТВЕН. Просто и най-добрата идея може да бъде опорочена и опропастена от некадърници. Ето затова казвам, че Главчо Атанасов е един ужасно посредствен кмет без визия за града. За него проектите са 1) възможност за лапане и 2) възможност за евтина популярност. Той и екипът му са ужасно посредствени. Страх ме е да споделям свои идеи публично, защото попаднали в ръчичките на идиоти, тези идеи могат да бъдат опорочени.
0
 
 
От две години насам доста хубави работи станаха и колкото и да са хората черногледи и пристрастни няма как да не се забележат. Разбира се има хора със злобни малки душички, които не искат нищо хубаво да се случва, но тях никой не ги брои за живи. Славчо Атанасов работи и аз виждам това което е направил затова ще гласувам за него на следващите избори
0
 
 
Дано това с грацки транспорт стане. Ще е добре за всички Пловдивчани. А пишещият партиец по доло нека не се злоби толкоз.
+3
 
 
Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) откри процедура по Закона за обществените поръчки за разработване на пакет от документи, насочени към модернизация на обществения транспорт в градовете Пловдив, Стара Загора, Варна, Русе и Плевен. Целта е да се подготвят инвестиционни проекти, с които общините да кандидатстват като бенефициенти по ОП "Регионално развитие" (ОПРР), приоритетна ос 1.5 "Системи за устойчив градски транспорт", с общ финансов бюджет от 160 127 475 евро (от тях 136 108 354 евро безвъзмездна помощ от ЕФРР). Възлагането включва триетапна проектна подготовка: Етап 1: Проучвания за техническото състояние на градския транспорт и транспортната мрежа на съответния град; проблеми, които могат да се разрешат, чрез подобряване и оптимизиране на трафика; изготвяне на анализ и стратегии за развитие на градския транспорт. Изследването включва и анализ на собствеността и състоянието на съпровождащата инфраструктура (депа, контактна мрежа, ел. подхранващи станции за тролейбусния транспорт, спирки и павилиони за билети); Етап 2: Изготвяне на проучване за осъществимост и необходимата съпътстваща документация съгласно българското законодателство за 5-те града, както и прединвестиционно проучване и екологична оценка. Изготвяне на финансово-икономически анализ на проектите, генериращи печалба - за всеки град по-отделно; проучване на пътникопотоците и икономически ефективните услуги за оператортите; изготвяне на стратегия за управление на трафика и неговата оптимизация. Етап 3: Изготвяне на Формуляр за кандидатстване за финансиране на инвестиционни проекти по ОПРР. Формулярът, следва да бъде представен в един от двата варианта: Вариант 1: - за участие с проект за над 50 млн. евро, и Вариант 2: - за проект под 50 млн. евро, в зависимост от резултатите от извършените проучвания и вариантните решения. Предвид трудността да се извърши едновременно и в приемлив срок предпроектно проучване в петте града, които са на значително разстояние един от друг, разработването на пакета документи е разделено на две обособени позиции: за Пловдив и Стара Загора (обособена позиция 1) и Плевен, Русе и Варна (обособена позиция 2). Прогнозната стойност на поръчката е 2 263 800 лв. без ДДС. Средствата са осигурени по безвъзмездната схема BG161РО001/5-01/2008 "Техническа помощ за подготовка, управление, наблюдение, оценка, информация, контрол и укрепване на административния капацитет за изпълнение на ОПРР. Планираният срок за изпълнение е 10 месеца. Участниците могат да представят оферта за двете обособени позиции или само за една от тях. Срок за закупуване на документи: 22.02.2010 г., 16.30 ч. Срок за получаване на оферти: 04.03.2010 г., 16.30 ч. Отваряне на офертите: 05.03.2010 г., 14.00 ч., в сградата на МРРБ
+1
 
 
От "има някакво развитие", до "парите са тук,почваме" има 99% разлика. Дебилите дори не са направили проект-има заделени пари все още не значи нищо. Освен това не е важно просто да се похарчат някакви пари, а проектът трябва да е стойностен, за да имаме после 10-20 години добре уреден транспорт. И като се има предвид че става въпрос за най-некадърната и алчна община в България, ще е чудо ако се случи нещо различно от слаб проект,много слабо юридическо оформление и ако изобщо се стигне до изпълнение (някои проекти ги спират,все пак)-ужасно слабо изпълнение. Разбира се всичко това гарнирано с комисионни и селски тарикатлъци. За щастие тези,които се гласят да гласуват пак за управляващата сган са много малко.
+2
 
 
То това хубаво, ама чак 500 000 лв за проектиране е прекалено!
+1
 
 
ако успее и го постигне това ще гласувам пак за тях
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Аматьорски футбол
Детско-юношески футбол
Матури 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: