ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив все по-близо до забрана стари автомобили да влизат в центъра на града
Автор: Цвети Тончева 10:31 / 13.10.2022Коментари (12)8991
© Plovdiv24.bg
Общинският съвeт на Пловдив гласува днес с 44 гласа "за" и без нито един "против" или "въздържал се" "Методика за въвеждане на зони с ниски емисии на вредни вещества (замърсители на атмосферния въздух) на територията на община Пловдив", предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Община Пловдив предлага регулаторната мярка с цел осъществяване на Програмата за подобряване на качеството на атмосферния въздух на територията на Пловдив. Според нея, всички бензинови автомобили, произведени до 1998 година и дизелови, произведени до 2007 година, трябва да бъдат забранени за влизане в централна градска част на Пловдив с въвеждането именно на зоните с ниски емисии. 

В програмата се сочи, че източници на значителни емисии на замърсители в атмосферния въздух на община Пловдив са основно автомобилният транспорт и битовото горене за отопление.

"През последните десетилетия, автомобилният парк в Пловдив нараства изключително бързо. Проблемите, свързани с това са, че: Делът на автомобилите, които са стари и като дизайн, и като технически характеристики е значителен. Това означава вредно въздействие върху качеството на атмосферния въздух, а оттук и върху опазването на човешкото здраве и околната среда като цяло.

От друга страна, възможностите на Пловдив предвид числеността на населението и градската инфраструктура отдавна не са в състояние да посрещнат предизвикателствата на съвременния начин на живот, въпреки че местната власт полага значителни усилия в това направление. Единственият ефективен подход за опазване на чистотата на атмосферния въздух е решителното намаляване на емисиите на замърсители в атмосферата - ограничаване движението на моторни превозни средства или на определени категории моторни средства и ограничаване употребата на определени видове горива или уреди за отопление", се казва в решението на общината.

Към настоящият момент в България няма въведени зони за ниски емисии. Въвеждането на зони за ниски емисии трябва да става чрез наредба на общинския съвет, която да регламентира създаването им и осъществяване на контрол относно спазване на приети и/или наложени мерки, забрани и ограничения, включително чрез използване на автоматизирани технически средства или системи, и за налагане на глоби и имуществени санкции при установяване на нарушения. Такава наредба ще бъде изготвена и предложена за гласуване на Общински съвет - Пловдив, след приемане на методиката.

Програмата предлага два варианта за обхват на зоните, като начало на ограниченията е 15 октомври, когато е и началото на отоплителния сезон, а краят - 15 март.

На практика това означава, че бензинови коли с Евро 1, 2 и част от Евро 3, произведени до 01.01.1998 година ще бъдат ограничени да влизат в централна градска част на Пловдив. 

По-голяма рестрикция ще има обаче за дизеловите автомобили. При  тях отпадат и коли до Евро 4, които са произведени до 01.01.2007 година. 

Според анализите, засегнати от тази мярка ще бъдат близо 40% от колите в Пловдив. 

Предлага се още да бъде вдигната и цената на "синя зона". Целта е все повече хора да се откажат да използват автомобилите си в града.


Още по темата: общо новини по темата: 376
11.04.2024 »
11.04.2024 »
17.03.2024 »
03.03.2024 »
18.02.2024 »
17.01.2024 »
предишна страница [ 1/63 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+2
 
 
Стар автомобил с газова уредба е по екологичен от който и да е нов ! Но това не се отчита . Във всичките околни села през октомври и ноември се палят стърнища и ниви също и всичката шума ,като се качиш на по високо се вижда как всичко е в пушек - И това не е проблем. Циганите в двете основни махали всеки ден палят гуми и пластмаса а през зимата направо не може да се диша - това също не е проблем . Въглищата и дървата са основен източник на топлина - това пак не е проблем! Стрите камиони , автобуси и строителна техника и технологии не са проблем защото тези фирми са на наши хора ! Липсата на градски транспорт не е проблем и задръстванията по улиците заради неадекватни и винаги просрочени ремонти също не са проблем ! Е Крайно време е нищоправците в общината да поработят малко като забранят старите автомобили да се движат в центъра !
-2
 
 
Супер!!! Първото смислено нещо, което евентуално ще направи кмета от началото на мандата си!
+2
 
 
Това е напълно неадекватно в град с безполезен градски транспорт, кофти оразмерена улична мрежа и ремонти навсякъде. Ако затворите един булевард за 40% от колите трябва съседният да има капацитет поне 140%, иначе ще стане голямо задръстване и много повече замърсяване. Да не говорим че има достатъчно много коли Евро 4+ с махнати дпф филтри които замърсяват повече от стари коли с катализатори, годината на производство не е от значение ако не си поддържаш колата.
+4
 
 
Значи вместо да мина 2 километра, аз ще заобиколя центъра и ще измина 6 километра. Това ли е екологично!?!
+3
 
 
Забранете Щъркелите автобуси!!!
+5
 
 
Всички проблеми на града решиха, пак до екологията стигнаха. А какво става в Европа? Размразяват тецовете, за да се топлят с въглища. И да произвеждат електричество. Какво стана с екологията? Не отиде ли всичко по дяволите? И ние, както винаги правим, действаме абсолютно неадекватно. Т.е., горим въглища, но забраняваме движението на автомобили в центъра, които не отговарят на определени екокритерии :-))) Умно, няма що. Но това са същите онези кратуни, които допуснаха всечки ремонти да се случват абсолютно непланирано и без грам мозъчна мисъл. Сега и пробив ще направят. Също олигофренски. На тези хора някой някога ще им потърси ли отговорност?
+6
 
 
И глобите в общинския бюджет, нали? Ето ви нагледен пример на тема "Как да вдигнем данъците без да вдигаме данъците". Цялата работа е за едни пари. Ако на някой му пукаше за екология щеше така да организира транспорта в града, че хората сами да предпочетат алтернативни на личния автомобил методи за придвижване. Казано с други думи с моркова, а не с тоягата. Но моркова не носи приходи. Напротив! Изисква инвестиране, а евентуална печалба би се появила след време. Докато глобата действа сега и веднага. Общинската касичка се пълни и кмета е доволен. Мижи да те лажем...
+6
 
 
А на вятъра ще наложите ли забрана, защото като духа мръсният въздух от покрайнините го прекарва през центъра ?
+7
 
 
А изселване на мангалите дето горят боклук КОГА!?
+8
 
 
Методиката и Наредбата не обхващат случаите, в които , собственик на мпс от ниска категория живее в центъра. В този случай и Трабант да е и Вартбург ще си пуши в центъра и това е!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Облагородяват Градската градина
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Купа на България, сезон 2023/2024
Великден 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: