ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Иван Тотев: С градски транспорт стигаме до летище "Пловдив" някой ден
Автор: Екип Plovdiv24.bg 07:45 / 21.05.2010Коментари (26)21818
© Plovdiv24.bg
Летището ще е на територията на Пловдив и до него ще се стига с редовен градски транспорт по удобни и бързи пътища -позволи си да помечтае за близкото бъдеще областният управител Иван Тотев пред репортера на Plovdiv24.bg. Общините Асеновград, Хисар и "Родопи" - предстои включването на Пловдив и много други, вече учредиха сдружението "Фонд за развитие на летище "Пловдив" - южната врата на България" и така бяха изпълнени всички условия за привличането на редовни полети. 

- Господин Тотев, става ли летището работещо?

- С родилни мъки може да се сравнят усилията ни да направим летище "Пловдив" работещо. Шест-седем месеца вече се борим. За да стартират полетите реално, трябва да се свършат много неща. Нужна беше подкрепата на държавата чрез намаляване на таксите. Поевтиняването на наземното обслужване от страна на летището също е стъпка. Това са все компоненти, които формират цената, а оттам и конкурентноспособността на летището. С вчерашното учредяване на сдружението изпълнихме и третото условие, с което се създават добрите условия за развитие на аеропорта. Много важно е сдружението да се регистрира следващата седмица.

- Не можеше ли да се поизчака още малко и пловдивските общински съветници да стигнат до своето решение за участие в сдружението?

- Съжалявам, че те не успяха навреме да разберат колко важно е регистрацията да стане сега и Пловдив да участва като учредител. На предстоящите на 25-и и 26-и срещи на "Райън еър" с министъра на транспорта Александър Цветков и изпълнителния директор на летището Дойчин Ангелов, на които ще присъствам и аз, е много важно да покажем, че цялото общество и държавата се обединява около този регионален проблем. Пловдив като най-голяма община и най-голям ползвател на ползите от пълноценно функциониращото летище трябваше да е сред учредителите. Надявам се на следващата сесия съветниците да дадат мандат на кмета за присъединяване към сдружението, което е отворено и в него по всяко време допълнително могат да се включат общини.

- Само общини ли ще могат да участват, няма ли да се привличат и частни капитали?

- В никакъв случай. Вчера бяха направени корекции на устава точно в тази насока. Няма да могат да участват никакви сдружения с частен характер - нито бизнес сдружения, нито търговски камари. Само общини ще могат да се включват. Така в дългосрочен план ще сме сигурни, че няма да се случат публично-частни партньорства, каквито наблюдавахме през последните години в Пловдив. Ще имаме възможност да участваме и по европейски оперативни програми, което ще използваме максимално.

- За какви програми става въпрос?
 
- През септември например ще можем да кандидатстваме по проект за около шестостин хиляди на оперативна програма "Транспорт" - меки мерки за транспортна инфраструктура. Включват се средства за реклама и за насърчаване на авиопревозвачите. Няма как този проект да бъде отхвърлен, щом в него участват много общини, представляващи значителна част от жителите на страната.

- Кой ще взема решенията в сдружението? Пловдив - след присъединяването си, ще бъде ли привилегирован като най-голям и значим?

- Решенията ще бъдат приемани винаги със стопроцентово съгласие. Няма да може една или друга община или интерес да влияе. Когато създавахме това сдружение, то стана на базата на консенсуса на всички общини и за целия му период на съществуване ще остане така. Това също е сред вчерашните поправки в проектоустава.

- Кой ще влиза в управителния съвет, Вие там ли ще сте?

- Влизат общини чрез своите кметове или упълномощени от тях лица. Аз няма да съм в състава и така е редно, но ще участвам на всички събрания. Областният управител - без значение как се казва, е фигурата, която ги обединява и прокарва интересите им пред държавните органи, както стана с намаляване на летищните такси.

- Какви са следващите стъпки пред летището?

- Очаквам успешен финал на преговорите с "Райън еър". Това, което искаха от нас, го направихме, макар и с цената на много търчане и усилия. Според сегашните ни сметки през септември очаквам две дестинации - Лондон и Франкфурт. Разчитам директорът да е все така активен. Доказа се, че персоналната смяна е била много положителна стъпка за развитието на летището. Дойчин Ангелов изнесе всичко на гърба си, моята подкрепа е предимно логистична. Имам ангажименти и в други посоки. Особено важно е да оправим инфраструктурата. Идеалният вариант, който си представям в бъдеще време, е летище "Пловдив" да бъде на територията на общината. Тогава ще можем да направим градски транспорт дотам, както е във всяка цивилизована страна.  



Още по темата: общо новини по темата: 463
29.03.2024 »
23.03.2024 »
17.03.2024 »
10.03.2024 »
06.03.2024 »
05.03.2024 »
предишна страница [ 1/78 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Тоя до сега не е свършил работа за 5 стотинки. Обеща доста неща, които не се случват или си останаха на първа копка.
+1
 
 
Стига с това неосъществимо невъзможно и т. н. всичко е възможно стига да се има желание начини и пари винаги се намират днеска пътувах до Асеновград дуп0ките по пътя са дълбоки половин педя и макли с остри ръбове човек спокойно може да спука гума нека да се направят проекти по еврофондовете метро Пловдив - летище - Асеновград пък ако щете и и с други спирки в Пловдив и асеновград и продължения си е напълно реално на примерна дълбочина от 35-40 метра и ще е адски удобно за тези от летището които пристигат и заминават не да се лашкат по разбитите пътища и рейсове това за мен най-добрият начин да се свърже летището с града и пак ще повторя начини и пари се намират стига да има желание
0
 
 
ето това е нищо сложно няма без много-много умувания и всичко се постига ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!
0
 
 
нека гледаме по прозаично на нещата. идеята за метро е добра, НО в близко бъдеще неосъществима. ако се оптимизира жп линията в локален мащаб и се пуснат бързи влакчета региона между родопите и стара планина наистина може да живне. за жалост в момента железниците са едно от най слабите звена в държавата и дори и тоя вариант е невъзможен. да не говорим, че са държавна структура с тромава администрация и пълна зависимост от правителството. то пък от своя страна заради идиотските изпълнения на кмета ни далеч недолюбва пловдив. що се отнася до останалата пътна мрежа без съмнения тя е пълна трагедия. шансове за оправянето и при това управление на града няма никакви. кмета славчо е безобразно слаб като управленец, отринат изцяло от правителството, затова и пловдив не получава дори и отредената му субсидия за планирани инфраструктурни проекти/ модър-царевец, надлеза на скобелева връзката му с обиколния път и подхода за летището/. цялата ни голяма община община е в плачевно състояние що се отнася до умствен капацитет и усвояване на пари по европроекти. приходите от собствени средства намаляват от година на година, като не могат да се съберат дори парите от наеми и такси. няма и никакви изгледи скоро в пловдив да се реализира идеята за синя зона. гръмките думи с които сегашната администрация начело с главчо дойде на власт са принизени вече само до един вой за пари от министър дянков и неистовото желание да се изтегли прословутия 30 милионен заем за малките улички. тях и златни да ги направят града няма да просперира да не говоря, че до една година половината ще са разкопани напречно и надлъжно за належащи и планови ремонти от водоснабдяване, енергото и кой ли не. тоя заем единствено ще обслужи управляващите града в момента и поне половината пари ще бъдат отклонени в касата на вмро-ние или както се прекръстиха напоследък шепата ни управляващи от гореспомената партийка. в национален мащаб тя не съществува, няма и бъдеще. пловдив като община продължава да стои в тесните се граници от табела до табела и като изключа областната управа в лицето на тотев никой друг не взема мерки за нейното разширение. мога да продължа безкрайно с тъпоумията което сътворяват ден след ден славчо и тайфата покрай него, но с това няма да учудя никой тук.. . с оглед на споменатите факти ми е много чудно все пак как летището край крумово /то не е на пловдив, в друга община е/ е пробило някак и най после тук ще кацат самолети на известна авиокомпания. явно в града има трезвомислещи хора работещи и даващи лъч надежда за бизнеса като перспектива. за да заработи пловдив като икономика,инфраструктура, култура , спорт и каквото се сещате още трябва: 1. разширение на границите на община пловдив , тоест тя да "глътне" териториите на общините марица и родопи, като те престават да съществуват. 2. млад, амбициозен кмет с нови идеи и работеща администрация покрай него. 3.общински съвет от хора работещи за една кауза а именно развитието на пловдив.4. увеличаване и усвояване в максимална степен на собствените приходи както участие в европроекти и реализацията им на практика. 5 .....и т.н. важни са първите три точки, без тях пловдив е обречен и тоя филм го гледаме в момента. така, че съграждани остава ни само да дочакаме края на тия нещастници начело със славчо, и да изберем хора достойни за град като пловдив.
0
 
 
Рецептата за осъществяване на всяка мечта и идея е много работа, много пари и Кмет, който да има желание за работа! Пари ще се намерят, хора ще се наемат, ама свястен кмет за съжаление трудно ще се намери и след години. Всичко в Пловдив е замряло и чака човекът, който ще вдъхнови пловдичани. Ще гласувам за човек, който е от Пловдив и няма оборски корен.
+1
 
 
Може да се помисли за много неща ако се тръгне и все рационални. Може да се прекара метро линия от Асеновград през летище Пловдив от там да премине през два или три квартала на Пловдив, да продължи като обхване селищата до Хисаря и последна спирка Карлово! Ще отпадне дразнещата всички ни линия през коматевския прелез и ще се освободи значително трафика за район западен. Ще се разшири кръгозора на Пловдивчани и гостите на града и за 30 минути ще си до Средна гора или Стара Планина, а от другата страна Родопите. може да се изгради лифт до Бяла Черква и какво ли още не ,но не и със сегащния кмет. Мечтите с чуждо финансиране може да станат реалност и да се печели добре.
+1
 
 
Много добре! Това трябва да стане, когато летището заработи на пълни обороти, но това дано не се случи след 50 години, както бавно и мудно се движи и развива всичко в тази Държавица....
0
 
 
бЕЗ ГРАДКСИ транспорт до летището е доста глупаво - направо да направят линия до там, че да може човек и до КЦм, и до музея да ходи...ако ще 1 автобус да е, да има. Може дa го съобразяват с полетите за деня.
+7
 
 
Ето една бяла лястовичка измежду десетките лешояди, ръфащи живо месо от загиващия Пловдив. На фона на вчерашната новина, че град Бургас е усвоил и усвоява БЕЗВЪЗМЕЗДНИ СРЕДСТВА от структурните фондове на ЕС, надвишаващи годишния му бюджет, т.е. бургазлии са се потрудили по европейски и получават гигантско финансиране (поне 50 ПЪТИ ПОВЕЧЕ от нещастния Пловдив), фактът, че шепа ентусиасти и всички общини от региона (с изключение на коя? - пловдивската, разбира се) ще доведат Райън еър в Пловдив, България, заслужава адмирации. Бургаският кмет е млад, амбициозен и образован образован човек с очила, подкрепян от ГЕРБ. ЯВНО Е СЪЗДАЛ КАЧЕСТВЕН ЕКИП И НЕГОВАТА АДМИНИСТРАЦИЯ РАБОТИ ПО ЕВРОПЕЙСКИ. Пловдивският кмет е първокласен селски бек, балканец в най-лошия смисъл, некомпетентен, посредствен човек, подкрепян от БСП и някакво местно маргинално ВМРО. Няма никакви привлечени средства по европрограми, но има огромно неизпълнение на приходната част на бюджета за 2009, ще тегли ВЪЗМЕЗДЕН ЗАЕМ с последния кредитен резерв на общината, направи няколко международни скандала, от които безкрайно ме е срам, а градът се срина от второто на пето място в класацията си като най-добро място за живеене. Корупцията продължи да се вихри така, както по времето на Чомака. Така например свинаря Гергов му е пръв приятел и Главчо дори го хвали като много успешен "партньор" на общината. Главчо Атанасов продължи всички гадни сделки на Чомака - подари нашия Екозавод и нашия Стадион Пловдив на две мутри, подари Античния форум на града на други престъпници. Е как искате да Пловдив да е по-напред от Бургас, когато един прост човек системно руши и унищожава Пловдив, докато там полагат не само грижа на добър стопанин, но и явно са отличници. Единият е модерен кмет, другият е селски бек, пръв приятел с кмета на сибирския Екатеринбург, зает предимно да ни побратимява с деветоразрядни марокански и руски градове. Единия се бори да подобри качеството на живота на гражданите си, другият прави чугунени статии на Альоша, табели, кръстове и знамена. При това не става дума за Нова Зенландия, а за моя град, в който живее детето ми, жена ми, роднините и приятелите ми. Изпитвам огромно презрение към настоящия кмет на Пловдив.
0
 
 
да се закриват измислените общини родопи и марица които само пречат на развитието на Пловдив но нека и аз да дам някои идеи защо не се направи метро Пловдив Асеновград със спирка летището като за в бъдеще метрото ще се разжширява в Пловдив (само да допълня може в би в центъра бна града ще трябва да е по-дълбоко за да не се засегне археологичният пласт ) така в бъдеще си решаваме донякъде и проблема със задръстванията и проблема със замърсения въздух. Браво на Тотев и на всички които се борят за развитието на летището дано съвсем скоро видим дестинации към големи европейски градове за да си спестят хората разкарването до София
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Първа лига, сезон 2023/2024
49-ото Народно събрание
Парламентарни избори 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: