ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
На косъм от огромна трагедия на гара в Пловдивско | ||||||
| ||||||
Часът е 9:44 на 19 октомври. Влакът от София за Бургас преминава на червено. От другата страна, без да спира, се движи мотрисата от Димитровград за Пловдив. Двете машини карат бавно и затова успяват да се разминат - за секунди. Последствията от инцидента са само закъсненията на влаковете, минаващи през гарата. Железопътният експерт Людмил Иванов обясни в "Тази сутрин" по bTV, че специална европейска система в мотрисата и на релсите би елиминирала човешкият фактор напълно. "Ако локомотивът разполагаше със система ЕRTMS, то преминаването на червен сигнал е невъзможно. Това е система за управление на влаковото движение, която е общоевропейска и унифицирана. Тя се състои от две части. Едната е на локомотива, а другата се намира на железния път и около него, като на локомотива в случая е нямало сензор“, обясни експертът по цифровизация и управление в жп транспорта. Иванов добави, че сензорите не може да са само на релсите. "Локомотивите не разполагат с тях и в момента има един единствен от държавните железници, който има подобна системата и е напълно функционална или поне така твърдят от НКЖИ. Става дума за линията между Септември и Пловдив и от района на Пловдив до Свиленград. Тя е ниво едно, предвидено е изграждането по направлението на технологията от ниво 2. По самата линия, на която на косъм да се случи трагедия, се твърди, че функционира системата със сензорите, но няма сигнал. Ние имаме бализи и всичко поставено на пътната линия, но нямам оборудван локомотив“, уточни експертът. "Ако всички бе наред, системата щеше да предвиди това нещо и влакът щеше да спре преди червения сигнала. Но в момента е намесен човешкият“, каза Иванов. Предвидено е да се закупят 108 подобни сензори за локомотивите, като за момента са заявени 64 от БДЖ, останалите са частни превозвачи или другия - Държавен товарни превози. Те ще бъдат финансирани по националния план за възстановяване устойчивост, като стойността на цялостно на проекта е около 126 милиона. Засега у нас няма забрана по модернизираните отсечки да се движат влакове без пасваща система. По план устройствата трябва да са налични до 2026 г. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 23.10.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Тази вечер е регистрирано поредното силно земетресение
23:10 / 26.04.2024
Mокрите кърпички отиват в историята?
09:57 / 27.04.2024
Лепят ни нов стикер на колата за ГТП, плащаме повече!
08:39 / 26.04.2024
Наш актьор е спечелил 3 млн. долара от появата си в холивудски продукции
08:26 / 26.04.2024
Защо се стигна до бой за олио по магазините
09:09 / 27.04.2024
Христо Стоичков показа семейството и бременната си дъщеря
17:47 / 26.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета