ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Вдигат данъка на някои от старите автомобили с близо 80%
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:08 / 22.01.2024Коментари (9)5089
Данъкът за старите автомобили да бъде повишен с до 78%, предвижда проект на изцяло нов Закон за насърчаване на електрическата мобилност, който е подготвен от Министерство на иновациите и растежа. Проектозаконът предстои да бъде качен за обществено обсъждане.

Най-голямо увеличение на данъка се предвижда за най-старите дизелови автомобили. Целта е хората да се откажат да карат такива автомобили. Същевременно, както и в момента, електрическите автомобили ще бъдат без данък.

Данъкът за леките автомобили се определя от два компонента - имуществен компонент, който зависи от годината на производство и мощността на двигателя, и екологичен компонент, който зависи от изпусканите в атмосферата вредни газове. По-конкретно данъкът се определя като мощността на автомобила, изразена в киловатчаса, се умножи с коефициенти за мощност, за възраст и за екологична категория. Част от коефициентите са фиксирани в Закона за местните данъци и такси, а за останалите коефициенти - има долна и горна граница, а конкретният размер на данъка се определя от общинските съвети.

Например за автомобил с първа регистрация от 1995 г. - със 110 конски сили (82 kw) и категория Евро 1 - данъкът в София сега е в размер на 152,80 лв. В момента екологичният коефициент за такъв автомобил в София е в максимално разрешения от закона размер - 1,40. Предложението на Министерство на иновациите и растежа е екологичният коефициент за най-старите коли, които нямат екологична категория или отговарят на стандарта Евро 1, да се увеличи както следва - за бензиновите автомобили да бъде между 1,40 и 1,80, а за дизеловите - от 1,80 до 2,50. До момента, при определянето на данъка няма значение дали автомобилът е бензинов или дизелов.

Ако парламентът одобри подготвения законопроект, данъкът за автомобил с първа регистрация от 1995 г. и със 110 конски сили в София може да бъде увеличен с до 28,56% и да стане 196,45 лв., ако автомобилът е бензинов. А ако автомобилът е дизелов, данъкът може да нарасне с до 78,57% и да стане 272,85 лв. Все пак конкретният размер на данъка ще трябва да бъде определен от Столичния общинския съвет.

При не толкова старите автомобили, планираното повишение на данъка е по-малко. Например за автомобил в София със същата мощност на двигателя, но с първа регистрация през 2003 г. и стандарт Евро 3 данъкът в момента е 120,06 лв. Ако автомобилът е бензинов - налогът няма да бъде повишен, но ако автомобилът е дизелов - може да нарасне с до 36,36% и да стане 163,71 лв. Това е увеличение с 43 лв.

За бензинов автомобил на възраст между 15 и 20 години със стандарт Евро 4 данъкът няма да бъде повишен. Но, ако автомобилът е дизелов - предложеното увеличение на налога е с до 10%. Така данъкът за автомобил със същата мощност от 110 конски сили в София може да нарасне от сегашните 99,22 лв. на 109,14 лв. Подобна е ситуацията и с бензиновите автомобили с категория Евро 5 и Евро 6 - за тях може да няма повишение на налога. Но за дизеловите автомобили с Евро 5, данък МПС ще нарасне с 66%, а за тези с Евро 6 - ще бъде увеличен между 50% и 100%. Причината за това голямо повишение на данъка е, че за тези категории автомобили в момента екологичният коефициент в София е възможно най-ниският.

Всичко това е предложено с мотива хората да се откажат от по-старите автомобили, пише "Труд". Но реално те карат стари автомобили, не защото ги предпочитат, а защото не могат да си позволят по-нови. И дори данъкът за старите коли да бъде повишен два-три пъти, масово хората пак няма да могат да извадят например 50 хил. лв. за покупката на нов автомобил.


Още по темата: общо новини по темата: 329
29.04.2024 »
27.04.2024 »
26.04.2024 »
26.04.2024 »
26.04.2024 »
26.04.2024 »
предишна страница [ 1/55 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 28.01.2024 г.
0
 
 
Поредният протекционизъм на управлението към ТЪРГОВЦИТЕ на електрически автомобили! Вече 2000 години търговците са все така алчни и безкруполни.
Aнонимен
на 28.01.2024 г.
0
 
 
Абе ,и бок.уци неграмотни ,ще насърчавате бедните да купуват електромобили.Не може бедният да бъде насърчаван с натиск за вдигане на данъци .Трябва да притискате работодателите да вдигнат заплатите .На автомоб.с газ трябва да не се вдига данъка,защото замърсяват по малко от дизелите с махнатите им ДПФи ,и д-р.глупости.Много от тях пушат отзад ,не може да видиш колата ,пък иначе с ЕКо,3,4.А,а ми хакнали по висок данък на коли с газ.уредби.Неадекватни ,некадърни,технически неграмотни политици.Това да вземеш от работещия беден ,да дадеш на крадливия богат ,за да те управлява некадърника го има само в Бг.
Aнонимен
на 22.01.2024 г.
+1
 
 
Пловдив е пълен с трошки, много от които не помръдват от местата си с месеци. Приходите от увеличените данъци трябва да отидат за развитието на съвременен градски транспорт. Разбира се, не по начина, по който се изхарчиха предишните 20 милиона...
Aнонимен
на 22.01.2024 г.
+1
 
 
Ако караш стар автомобило,то не е защото не искаш нов,а нямаш пари.Точно тези хора,малоумници решиха да натоварят.Стимулите за нови коли са с даване на пари, както в други държави като Румъния напр.а не с увеличения на данъци!!
Aнонимен
на 22.01.2024 г.
0
 
 
А деее, сега народа ще ви изрине като ла..но ...
Aнонимен
на 22.01.2024 г.
+2
 
 
30 бона е най-евтината Дачия дето става за нещо. Или 40 рено, Шкода и т.н. И то ръчна, автомата е 50 хиляди. С кредит се взема, ама са 500 лева на месец + 200 за каско. В адачата се пита колко хора могат да си го позволят НОВИЯ автомобил. Стар дето става за нещо е около 20-30 хиляди. Тъй че народа ще си кара старите коли и ще псува, но пак няма да отиде да гласува. А правителството, като толкова се е уж загрижило, да обяви субсидия в размера на ДДС за нов автомобил. Ама няма да го направят, понеже не им пука всъщност, а само искат ПАРИ
Aнонимен
на 22.01.2024 г.
+2
 
 
Електрически мобилен , но зимата пешеходец
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Великден 2024 г.
Бум на коклюш в България
Матури 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: