ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Клаустрофобия мъчи пътниците в градския трансорт
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:05 / 06.02.2011Коментари (60)8520
© Plovdiv24.bg
В редакцията на Plovdiv24.bg получихме сигнали за дискомфорта, който наши читатели изпитват при ползването на автобусите-тип маршрутки, обслужващи редовни линии на градския транспорт в Пловдив като № 16, 10, 18.

Неудобството на гражданите е причинено от по-малкия размер на возилата и от автоматичната система за отваряне и затваряне.

"Ако стане катастрофа в града, знаете че първото нещо, което се блокира при удар е хидравликата. Това означава, че ние трябва да стоим натъпкани като сардели в това малко пространство и да чакаме да ни изкарат от там аварийно. Дали при настъпилата паника, предвид малкото място няма да се стигне до случаи на инфаркт и инсулт при някои хора със слаби сърца и кой ще носи отговорността", пита нашия читател.

За да разбере дали автобусните линии, тип маршрутки отговарят на изискванията на наредбата за градския транспорт, нашия репортер се свърза с Николай Янакиев, шеф на ОП "Контрол по автотранспорта".

"В градски условия са разрешени автобуси от клас А и от 1 и 2. Това са различни видове автобуси. Тези, за които питате са автобусни линии от клас А с по-малък обем пътниковместимост. Сертифицирани са и са разрешени за употреба. Позволени са от нормативната база и са предназначени за превоз на пътници в градски условия. Имат всички необходими документи за това", каза Янакиев

На въпроса на репортера ни какво е наложило замяната на по-големите автобуси с тези микробуси Янакиев отговори:
"По-малките автобуси превозват по-малко хора, съответно харчат по-малко гориво и замърсяват по-малко околната среда. Снабдени са с климатична инсталация за лятото и са отоплени и през зимата".

От думите на Николай Янакиев се разбра, че в момента всички тези микробуси притежават най-екологосъобразните двигатели. Изпълняват изискванията на Евро 3, което условие е наложено на конкурса за градските автобуси през 2011 г., а линия №10 отговаря дори на Евро 5. Според шефа на ОП "Контрол по автотранспорта" те са най-добрите до този момент автобуси, което дава възможност и за по-дълъг срок на експлоатация. По въпроса за хидравликата, той каза, че същото важи и за големите автобуси.

"По отношение на големите автобуси те отговарят на изискванията от Евро 0 до Евро 4, като "Хеброс бус" имат автобуси и от Евро 5 на метан. В момента се изпълнява програма за подмяна на автобусния парк, свързана с еколгосъобразната обстановка в градовете", завърши Янакиев.








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Такива автобусчета би трябвало да се пускат в по ненатоварените часове на денонощието. За да се пести гориво и средства. Нечовешко е да се возиш от Тракия до Английката в такова нещо. Досега не съм виждал 44 такова, но за последната година съм се возил на автобус 2 пъти така че...
0
 
 
аве голф6ооо ти не6ту маи не си в 4ас ние сме деца и тренираме не мойе да хоим пе6а до гребната от стадион ботев
0
 
 
Отдавна съм се возила в такива бусове в Истанбул, там е пълно с такива! Карат бързо,но най-интересното,че ако някой им махне с ръка, спират и качват пътника,дори да е един и да не е на спирката!Но това тук не може да стане...
+1
 
 
18 само празнично е с бусове, там вече са 11 автобуса, а преди бяха 4, на 44 и 20 има само по един бус, както каза колегата по долу, пропускаш буса, повисяваш си още 10-15 мин., и се качваш на автобус като искаш. ;)
+1
 
 
Има и доста други линии, които са вече направени като маршрутки... До английската гимназия 18, 44 и 20 вече са като маршрутки и е пълен ад, когато в 12 и 30 се изсипем половината училище на спирката и след това се набутаме в тези миди...
+2
 
 
Вярно е, че въпросните бусчета са чисти и топли, но това с нищо не променя усещането, че си натъпкан като говедо. Няма дори къде да се хванеш за да не те лашкат като чувал с картофи!
+6
 
 
Голяма работа сме това Българите,до вчера плачехме ревахме с пълен глас а сега когато пуснаха ЧИСТО новички мини бусова ако не се лъжа 20 или 25 местни започнахме да плюем.Ами нали бяха раздрънкани и студени автобусите до вчера.Един светъл лъч от превозвача и типично по Български започнахме да злобеем.Има решение.Просто пропуснете мини буса помразувайте и хванете следващият.Радвайте се на новото.Там е бъдещето на Пловдив.Извинявам се за правописа но ми отказа запетайката на клавиатурата.
+1
 
 
АЗ ЛИчно тренирам на гребната сутринта в 8 30 вратата на бусчетата не може да се отвори от хора ние от този квартал сме7 човека които ходим до гребната вътре има към 20 и ние още 7 не моя да се диша апак като дойдат бабичките лятото и като седнат о прозореца не можеда се отвори защото на тях им е студено мястото до шовьора е почти винаги празно но шовьора не дава да се сяда
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Hills of Rock 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: