ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Учители: Българските ученици не схващат уроците
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:33 / 13.12.2011Коментари (54)7430
© Plovdiv24.bg
80% от българските учители твърдят, че уроците, които преподават, са неразбираеми за децата. Това сочат резултатите от изследване, поръчано от Комисията за защита на потребителите. Именно заради сложния материал всеки трети даскал прескача част от учебно съдържание. Над 30 на сто от преподавателите, особено младите кадри, смятат, че това, което преподават, е твърде сложно за децата. "Те нямат друг избор, тъй като не могат да говорят за неща, които децата просто не разбират", коментира психологът Иван Игов, автор на изследването.

На въпроса дали учебното съдържание отговаря на възрастта на децата, едва 18 на сто от учителите отговарят положително. Според авторите на изследването основният проблем на средното образование е, че не се отчитат индивидуалните способности на децата, което е един вид дискриминация.

Като друг основен недостатък в образователната ни система се посочват и свръхизискванията, с които са натоварени учениците.

Според данни от проучването за 62 на сто от учителите учебното съдържание е остаряло и неактуално. Младите преподаватели обаче, които са 4,4 на сто от всички запитани, определят цялата учебна програма за неактуална.

Практическа неприложимост в това, което преподават, виждат 67% от учителите, сочат още данни от изследването. Сред основните заключения в проучването е и това, че в учебното съдържание не са заложени теми и материали, които да създават положителни нагласи към "различните" общности. Към тях спадат инвалидите, хората със различна сексуална ориентация, гражданите с различна религиозна и етническа принадлежност, децата със специални образователни потребности и др.

"Българското училище е изключително пасивно по отношения на различията", коментира психологът Иван Игов, автор на изследването. Той посочи, че в изследването няма индикации, че учителите или учебното съдържание целенасочено създават предразсъдъци или предизвикват дискриминация, но има много ясна тенденция училището и учителите да не противодействат по никакъв начин нито на формиращите се предразсъдъци, нито на вече съществуващите такива.

"Ние установихме случаи на стабилно формирани дискриминационни стереотипи още на 4-5 годишна възраст. Може да изглежда, че по този начин училището е една неутрална система, но вместо това ситуацията по-скоро напомня на известната мисъл на Едмънд Бърк: "Единственото нещо, от което се нуждае злото, за да триумфира, е добрите хора да не правят нищо." Пасивността на училищната система по отношение на предразсъдъците и дискриминацията води до различни неблагоприятни следствия, допълни психологът.

Източник: в. "Монитор"








Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 14.12.2011 г.
0
 
 
Комплексни са причините - родители, учители, общество. Най-съществената според мен обаче, е липсата на МОТИВАЦИЯ в учениците! /една дългогодишна учителка/
Aнонимен
на 14.12.2011 г.
0
 
 
Много верен е коментара на Калина,написала го малко преди мен. Действително причините за днешния хаос в образователната с-ма са много.Интересно ,защо не се стопира такова пишене на "учебници".Това не са учебници, а егоцетрична или комплексарска "изява"на случайни пишещи.Интелигентният знае дефиницията поне за "учебник"-то е помагало и с най-подбрани ,точни и ясни думи с перфектна редакция на конкретните неща.След това се дозапълва информацията според много други фактори-надграждане,но върху стабилна основа(знание).Сега всеки завършил някое образование смята,че може да пише и като има малко повече "амбиция"го прави,но като го преписва,но перефразира и със сложни за децата изрази,а редакцията е без коментар.Чета материали за студенти-там е още,още по-зле.Трябва да спре този злополучен бизнес ,да се пишат така разхвърляно и небрежно подобни "учебници" -кощунство за образованието!
+2
 
 
Съвременните деца са СТРАШНО умни и развити! Но материалът е скучен, не може да привлича вниманието и е съвсем далеч от ежедневието и на децата, и на възрастните, той е неприложим. Това е все едно да трябва да учиш наизуст приказки от някакъв измислен свят, но СКУЧНИ приказки.
+2
 
 
Навремето имаше едно издателство "Народна просвета" и то отговаряше за учебниците. Ясно, точно, достъпно, материал съответстващ на възрастта на децата за всеки клас. И аз още помня цели изрази от тези учебници. Но в тогавашните програми нещата бяха ясни и не се допускаше "препускане" из материала. Преподаване един час, затвърдяване-един час, преговор-един час,самостоятелна работа и пр. Днес нещата са тотално объркани! Аз самата имам педагогическо образование, но бумащината и перманентният хаос в системата ме отказаха от преподавателска работа. Дори и за специалист е трудно да се ориентира в купищата конкуриращи се издателства, единствената цел на които е, кой да направи по-неразбираем учебник! Имам приятелка учител в прогимназиален курс, която работи по 3-4 часа у дома, мъчейки се да преработи всеки урок за да го направи по-достъпен за децата. А колко още са бумагите, за това не ми се и споменава, въобще, затворен кръг, от който няма измъкване!!Колкото до чалгата, мобилните изкушения, алкохола, тревата и пр., тук по-голяма е отговорността на семейството. Не може да стоварим всичко в ръцете на училището и да смятаме, че сме си свършили работата.Просто темата е много обемиста и върху нея често се упражняват хора, които хабер си нямат от същността и. А истинските специалисти...тях ги има. Те обичат децата и професията си, знаят как може да се помогне, но за съжаление рядко някой ги чувя!!
+2
 
 
да и от свестни учители, които да обясняват нормално, а не сухия материал от учебниктите ;)
+3
 
 
За да се подготви едно дете с уроците задължително един от родителите трябва да работи с него,за да му обясни онези сложни думички с които са наблъскани учебниците.Децата ни са много умни и будни ,но така поднесеният материал ги кара да загубят интерес към четенето а от там и към учението като цяло.
Aнонимен
на 13.12.2011 г.
+2
 
 
Българският учител вече не е учител по призвание , а е занаятчия - отиде в училище, изпее си урока и работата му е свършена. Но има и друга истина - в България училищната програма е като за вундеркинди. Затова няма кой да работи по фобриките и полето. И да ви кажа за един фрапиращ случай в ангилийската гимназия - един завършващ ученик не издържал на издевателствата на класната и пуснал една българска благословия. Тя така се разсърдила, че вече този ученик е изключен от училище. И то без предварителните процудури за това - предупреждение, изслушване от учителския съвет, разговор с училищния психолог и разни други , за които не знам. Та питам аз : тази класна учителка дали е в ред с психическото си здраве, та не може да намери подход към ученика ? При това всички учители на специално заседание са изразили мнение, че ученикът е интелигентен, има потенциал, не е конфликтен .....
+4
 
 
"...Учители: Българските ученици не схващат уроците..." Ха ха - то българските учители не схващат някой от уроците за да може да ги преподадат, а какво остава за децата ;)
+5
 
 
Според мен проблемът се корени в начина на написване на учебниците, простите неща и определения са размити в много думи и академични термини, неразбираеми за децата. За да научиш едно дете нещо, сложните неща трябва да му се обяснят на достъпен за него език. Хората, които пишат учебниците имам чувството, че искат да покажат какви думи владеят, а не дали уроците са достъпни до детското съзнание. Ще ви дам пример за определението за фотосинтеза в нашите учебници по биология - помня го до днес с 2 изречения. Определението в учебниците днес е половин страница с термини. Как да го запомни едно дете, като и аз след като го прочетох си забравих знанията от моето детство :-))) Децата са много умни, просто не им е дадена възможност да се образоват нормално с тези учебници.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Купа на България, сезон 2023/2024
Великден 2024 г.
ВК Марица, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: