ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Българите най-несериозни към сметката за кабелната, тока го плащат редовно
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:56 / 15.05.2012Коментари (3)2341
© Plovdiv24.bg
Перото в семейния бюджет, което страда най-често от неглижиране, е сметката за кабелната телевизия, стана ясно от разговор с Райна Тодорова, директор на Асоциацията на колекторските агенции в България (АКАБГ).

Следващи в списъка са сметките за комунални услуги, като вода и парно, които не могат да бъдат прекъснати и често се бавят през зимния сезон. Токът обаче се плаща редовно. По-сериозно се гледа на банковите задължения

Изплащането на потребителски заем или ипотека се спира в краен случай. "Тогава положението е сериозно," отбеляза Тодорова. "В последните три години портфейлите на кредитните институции силно се свиха. На фона на този намалял обем, малкото лоши вземания изглеждат един голям процент. Безспорно има ипотечни вземания, които не се обслужват. Нашите наблюдения са, че обикновено става дума за второ жилище..., от което потребителите лесно се отказват."

Проведено от асоциацията изследване за изчисляване на въведения за първи път у нас Индекс на събираемостта, показва по какъв начин и дали домакинствата могат да плащат задълженията си, сподели Тодорова. За база са взети данни от 2010 г. с номинал 100 пункта. Асоциацията изследва как си покриваме задълженията си в следващите две години спрямо базовия период. Индексът отчита подобрение в платежоспособността по отношение на дълговете спрямо 2010 - 2011 г., каза Райна Тодорова, която по-късно ще даде пресконференция от името на асоциацията. По думите й се наблюдава нормална сезонност в обслужването на кредитите, като падовете са през февруари и септември.

През зимата причината е във високите сметки за отопление и обичайната за сезона грипна епидемия. Наесен пък българите са притиснати я от теглен кредит за лятната почивка, я от ученик, за който трябват химикалки и тетрадки.

За месец април тази година Индексът на събираемостта е 122,6 пункта, което означава, че все по-голяма част от българите обслужват задълженията си.

Около 40% от всички дългове са до 100 лева потвърди Тодорова. Всеки член от семейството обаче може да има по едно малко задължение, а няколко такива формират вече един доста значим дълг. От гледна точка на кредитора сумата може да е много голяма, добави директорът на браншовата асоциация.

Комисионната, която получават фирмите за събиране на вземания зависи основно от това колко старо е задължението, т.е. дали просрочието е в рамките на месец-два-три или на години - колкото по-стар е дългът, толкова по-скъпо е, защото е по-трудно да бъде възвърнато.

За 10-годишно задължение процентът може да достигне 25% от сумата, която бихме могли да възвърнем," обясни Тодорова. "Нашият комисион не се натрупва върху задълженията на клиентите. В България това е за сметка на кредитора. Това е рискът, който той поема, отпускайки услуги на изплащане," посочи тя.

На въпрос за оплакванията на длъжници, че са притискани от фирмите за събиране на вземанията, включително чрез посещения в дома и на работното място Райна Тодорова увери, че Асоциацията на колекторските агенции в България работи с етичен кодекс, но не отрече съществуването на т.нар. "мутри" в бранша. "Чуваме, че има такъв тип работа, но категорично бихме искали да се дистанцираме," каза директорът на АКАБГ. Тодорова призна също, че след телефонното обаждане, една от стъпките при събиране на задълженията е и посещението в дома и работата на длъжника.

В момента проблеми има т.нар. "средна класа", колкото и да е тънка тази прослойка при нас, отбеляза директорът на асоциацията на колекторските фирми. По думите й причината е в поскъпването на живота, стопило дори добри доходи от преди три години, при липса на индексация на заплатата. "Тази средна класа, която продължава да живее по стандарта, с който е свикнала, е на ръба. Всяко разклащане - болест в семейството, забавяне на заплатата - води до катаклизми," обясни Тодорова.

Източник: bTV








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
тъпа кабеларка, пари хвърлени на вяръра - по добре да ги дам на тея дето просят на улицата
0
 
 
Каквото качеството, такова и отношението...
егати новия облик-мн.е мрачен
на 15.05.2012 г.
+3
 
 
Аз също редовно закъснявам с плащането на кабелната,но досега нито са ми я спирали,нито лихви за забава имам.Друго,което чака за плащане е стационарния телефон,водата,понякога и личния gsm-но него го спират месец след крайната дата.Средно сметките,които чакат са за период 3 месеца.Редовно се плащат само тока и нета.Ама,като няма пари,ще чакат.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Май 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Искаме 47 милиона лева за Южен обходен колектор
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Тежък инцидент във Варна! Шофьор помете и уби на място пешеходец
Лято 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: