ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Градският транспорт в Пловдив има няколко основни проблема, как да ги решим?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:27 / 08.11.2014Коментари (64)16544
© Plovdiv24.bg
Проблемите с градския транспорт в Пловдив са честа тема на публикации в най-четената от пловдивчани медия Plovdiv24.bg. Голяма част от тези публикации са благодарение на сигнали от страна на нашите читатели. Това още повече засилва усещането, че проблеми има и те влияят сериозно върху съгражданите ни.

Затова ще се опитаме да класифицираме проблемите и да предложим някои нестандартни решения, като целта е те да бъдат подложени на обсъждане в коментарите и по този начин да се получи една смислена и конструктивна дискусия за проблемите в пловдивския обществен транспорт и начините за решаването им.Основният проблем на градския ни транспорт може би е това, че е частен. Практиката в България показва, че е много по-добре да е общински, но да приемем, че към момента този проблем е непреодолим и да се съсредоточим на текущата ситуация.

1.Разписанията

На всички е ясно, че сутрин и вечер автобусите са препълнени. Това е и една от основните причини работещите хора да прибягват до алтернативи, най-вече автомобилите си, което пък от своя страна води до куп други проблеми.

Какво може да се направи?
Може да се направи по-прецизно разпределение на курсовете. Достатъчно е да погледнем как е решен въпроса в "белите" европейски страни. Там на много места автобусите по натоварените линии са буквални през 3 минути сутрин и вечер, както и със сгъстен график на обяд. През останалото време почти отсъстват. Каква е идеята? Да се извозят работещите и учениците, без да се препълват автобусите, а почти липсата на автобуси през останалото време до кварталите е в плюс за превозвачите, които ще избегнат курсовете на загуба.

Срещу това ще се възпротивят най-вече пенсионерите и социално слабите, които в "мъртвите" часове се возят в полупразните автобуси. Работещите и учениците по това време са ангажирани. Разбира се в административната зона на града трябва да има автобуси които обикалят непрекъснато, за да са в услуга на работещите.

Това означава обособяване на два вида курсове като цяло.

Разбира се това не е единственото решение, затова очакваме предложения в коментарите под статията.

2. Трошките

Има фирми, като печално известната "Грация", чийто гробници трудно могат да се нарекат автобуси и кръстосват града ни шумейки и замърсявайки и правейки задръствания при честите си аварии.

Има и фирми, които са с нови автобуси. Договорът преди няколко години от старата власт е направен така, че да е в услуга на фирми като "Грация".

Тук едва ли има работещо решение, щом договора ги защитава. Друг е въпроса как тези пушещи гробници минават периодични технически прегледи. Май единственото решение към момента е разваляне на договорите и плащане на огромни неустойки.

3. Обслужването

Един от най-големите проблеми в обществения транспорт на Пловдив е обслужването. Ежеседмично получаваме сигна

АНКЕТА:
Кой е основният проблем на градския транспорт в Пловдив?

Разписанието
Старите автобуси
Обслужването
Външния вид на автобусите
Друго

ли от наши читатели с оплаквания от отношението на шофьорите и кондукторите в градския транспорт.

Естествено всеки тук би си казал, че опира до възпитание и отношение, но нещата са навързани с горните проблеми. Ако кондукторите таксуват в не претъпкани автобуси, може би и тяхното отношение към пътниците ще е по-различно. Ако шофьорите карат нови и удобни автобуси, а не трошки, които не знаят кога и къде ще ги оставят, също ще са по-спокойни и любезни.

Някакво решение може би тук е видеонаблюдението, което обаче е свързано с разходи от страна на превозвачите.

4. Външен вид на градския транспорт
Това е може би най-незначителния проблем в градския ни транспорт, но е и най-лесен за решаване. В момента автобусите ни, понеже са на различни фирми, са шарени, облепени с различни реклами, боядисани в различни цветове.

От известно време от Plovdiv24.bg сме подели кампания сред местната администрация да заставят превозвачите да боядисат по еднакъв начин автобусите си, в цветовете на Пловдив - синьо и бяло и да има строго фиксирани и уеднаквени места за реклама.

Надяваме се да получим Ваяата подкрепа в тази кампания.

5. Други
Сигурни сме, че обществения транспорт в Пловдив има и други проблеми, затова очакваме да ги чуем от Вас и да ги обсъдим.

Надяваме се като цяло да се получи смислена дискусия по проблемите на транспорта в Пловдив, а ние ще се опитаме тя да се разрасне, да достигне до компетентните органи и да не остане само в рамките на Plovdiv24.bg.



 


Още по темата: общо новини по темата: 330
26.03.2024 »
12.01.2024 »
08.01.2024 »
07.12.2023 »
06.10.2023 »
09.09.2023 »
предишна страница [ 1/55 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Проблемите ни идват от това,че по пътищата се води война за пътници т.е за финансова стабилност, а не може да се говори за култура на обслужване и добро техническо състояние.Ние като пътници изискваме само от тези , с които контактуваме,носъщеврвменно са най-малко отговорни.Искам да попитам знаете ли колко часа продължава работния ден и колко от тези часове се заплащат?Дежурен автомобил 4,00часа сутрин изключване от линия 13.20часа отчитане на дневния оборот да 15.30 всеки се предвижва до касата самостоятелно както и с каквото може прибиране в къщи около16.15 часа.От тези 12 часа за платени 7-8 часа.Искам да Ви попитам кой от Вас отива 2 ч преди и се прибира 2ч. след работа
0
 
 
Аз донякъде съм против идеята за еднакво боядисани рейсове... Понякога някои рейсове се познават по-отдалеч именно благодарение на различния цвят и това съответно спомага човек да се настрои да го хваща... било то с тичане или пък просто да се придвижи на спирката с готовност за качване... Може да има примерно някъде герба и знамето на град Пловдив. Относно обслужването според мен трябва да има и някакво обучение или пък да се мине някакъв психотест за тези хора... Това е стресова работа с много напрежение. Една добра идея според мен е добре изглеждаща униформа за кондукторите, а защо не и за шофьорите? Трошките могат да преминават нов вид по-прецизни технически прегледи... Примерно друга неизвестна фирма да наблюдава с видеокамера как се извършва техническият преглед или нещо друго (нови правила за проверка, по-честа проверка, проверката да не се прави на едно и също място и т.н.)... Тролейбусите не замърсяваха, но возенето ми изглеждаше все едно някой язди кон... Това за разписанията е пазарен принцип... Как да се изтъргуват бързопреминаващо множество от хора за кратко време? Може да се правят и анкети в самите автобуси или спирки и да се задават разни въпроси с кратки или дълги отговори... Това малко излиза извън транспорта, но е нещо като изследване на пазара, което може да касае нагласата за транспорта. Преди питах Защо няма номерата на маршрутките, които минават покрай спирките след като и те са част от транспортната система?
+1
 
 
Списъкът с проблеми е доста по-голям: честа промяна на маршрута, без да се уведомяват пътниците за това, недобро разпределение на маршрутите по някои линии, музикалните мании на шофьорите, мърлявият вид на кондукторите. Най-важното - липса на еднодневни или тридневни карти за пътуване. Това чудо го няма никъде в Европа!
+1
 
 
От много време се опитвам да пиша на общината за автобусна линия 26. Точно тази линия е нетърпима. Автобусите са стари, грозни, вмирисани. Идват винаги със закъснение и препълнени. Някои от шофьорите просто НЕ могат да карат, пушат или слушат чалга. Как ще се възпитава обществено поведение като дори сутрин в автобуса всичко е анти и нетърпимо!? Каква столица на културата ще бъдем през 2019 година с тези автобуси и с този градски транспорт?? Другият въпрос без отговор е - защо няма явни Е-mail адреси на отговорните длъжности в община Пловдив, на които човек може да пише и да си зададе въпросите, да изпрати въпрос по актуална и важна тема?
+1
 
 
Не са няколко а много са проблемите :стари автомобили,без климатизация Със затворени стъкла ,няма информация на спирките кога ще дойдат ,интервалът на някои линии е повече от 30мин ,поведението на шофьорите/пушат ,говорят дълго по мобилният си телефон ,груби и т н както ина кондукторките /Въобще само някои линии са мнага добри 12,10,4, Останалите явно са толерирани от общината
-1
 
 
Ми как да няма проблем Градския транспорт на Пловдив... То не останаха граждани, бре! Само селяндури.
-1
 
 
В пловдив са наи евтините тахита в булгаря :) кои използва градски транспорт :)
+1
 
 
Здравейте. Аз искам да изкажа личното си възмущение от автобусна линия 11. Съгласна съм, че график няма как да се спазва при натоварено движение в пикови часове, но мисля че е недопустимо тръгването от крайни спирки без спазване на график. Лично аз присъствах на 11-ка която тръгва по-рано и пътува празна, докато следващата тръгва по-късно и така на спирка "Биомашиностроена" хората чакат близо 25 минути. Друг случай е автобус (11), който закъснява сутрин и влиза в графика на следващата 11-ка, при което всички ученици и работещи закъсняват - кой за училище , кой за работа... Не мислите че трябва да се направи нещо по въпроса?! Или автобусите да спазват графика си. (Това може да бъда постигнато с чести проверки. Как могат да проверяват пътниците за редовни билети, а шофьорите не могат да се проверяват за спазване на график). Или автобусите да се направят през 10 минути, а не през 15....
0
 
 
Аз само доволна от линия номер 12...Винаги са много редовни...
+1
 
 
Ако това наистина е обсъждане на проблемите, а не само чесане на езици "какво не е наред". Предложения от гражданите казвате. Аз искам на всяка спирка табела с маршрута и цялото разписание на автобусите, които минават оттам, не само кои са и през колко минути, щото като си ги държат в автобусите все тая на колко минути минават, т.е. точно и ясно в колко часа и накъде отива автобус № еди-кой си. Не че не зная, но изглежда "европейски". АКО общинарите го искаха, досега да са направили нещата по друг начин, защото примери за подражание има хиляди и работят, което е най-важно.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Кабинетът "Денков - Габриел"
Локо в Първа лига, сезон 2023/2024
Първа лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: