ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдив с най-динамично развиващ се туризъм, Старият град е най-посещаваната забележителност в България!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:14 / 06.10.2015Коментари (15)6203
© Plovdiv24.bg
В последните две години Пловдив успешно се развива като водеща дестинация за културен, исторически и събитиен туризъм в страната. Резултатите са от задълбочено проучване на туристопотока през летния сезон, което показва значителен ръст на посещенията и приходите от туризъм и свързаните с него индустрии. 

Анкетирани са над 4800 индивидуални посетители на града и 944 организирани в групи. Изследването показва, че приходите от чужденци значително са се увеличили и Пловдив привлича все по-високоплатежни туристи. 

Този факт се потвърждава и от анкетните запитвания, направени сред индивидуалните туристи. Според доклада, разработен от "Византия Интернешънъл", Старият град излиза на първо място в България по брой посетители на историческа забележителност, а Пловдив годишно се посещава от над
800 000 туристи и екскурзианти.

Повишаването на средния престой на чужденците за периода януари - юли 2014/2015 с над 25% до 2,2 нощувки средно, показва, че има качествена положителна промяна в работата с чуждестранните и български туроператори, които са включили повече нощувки в програмите си за Пловдив. 

Увеличението на средния брой на нощувките на чуждестранен турист особено при индивидуалните туристи показва и ефективността на рекламните кампании на града, както и на големия брой публикации в специализираните издания по света. 

В национален контекст, Пловдив показва, че може да оползотворява своите ресурси за културен, спортен и уикендов международен туризъм в значителна степен повече от градове, утвърдени като туристически дестинации. 

Градът продължава да е лидер по ръст на нощувки в процентно отношение спрямо останалите градове в страната. Според данните за първите 7 месеца от тази година Пловдив бележи ръст от 5.5% спрямо същия период за миналата година, следван от София с 5%. 

Новата политика на Община Пловдив да промотира културния календар с месеци напред показва успех на международните пазари. Културният туризъм в града, който се отличава с устойчивост във времето и с увеличаващи се приходи и брой на посетители на културни събития и забележителности. 

Ефективните маркетингови стратегии и международните признания на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019г. и като една от десетте топ дестинации на "Лоунли Планет" за 2015 година осигуряват потенциал за устойчив ръст и през следващите сезони. 

Община Пловдив ще продължи да подпомага популяризирането на Пловдив като привлекателен туристически град и чрез участие на основни, национални и международни туристически борси и изложения. 

Приоритет на администрацията е тази тенденция да се запази, за да се позиционира и утвърди града като атрактивна туристическа дестинация на чуждестранните пазари и да се привлекат още повече туристи, които да увеличат своя престой в туристическите обекти, разположени на територията на общината. 

Прогнозите са ръста от посетители и осъществените от тях нощувки да продължи своя възходящ ход и да постигне устойчивост. Администрацията продължава да инвестира в нови обекти и нишови продукти всяка година. Само преди седмица стартира кампанията по промотирането на първия "Път на виното" в страната. 

До края на тази година ще отворят два нови туристически обекта - основно ремонтираният Природонаучен музей с нов 3D планетариум, нова част от Римския стадион на пешеходната зона. 

В момента усилено се работи върху нова Зоологическа градина, проучване и експониране на Голямата базилика и приключва археологическото проучване на Форум запад на Централния площад.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
на 07.10.2015 г.
0
 
 
Не съм много често в града, но и на мен ми направи приятно впечатление присъствието на добре изглеждащи туристи, а не само бараби. В края на август мернах яка група от доста лачени скандинавци в ранна пенсионна възраст. Жените с прически и скъпи чанти, а мъжете с хубави обувки, поло шъртс, гладени панталони, вместо джапанки, кирливи тениски. Даже им помогнах и за хубаво кафене. К'во да ги правиш! ;) Симпатяги!
+1
 
 
Родителите ми живеят в Стария град и абсолютно вярвам на спуснатата статистика. Събота и неделя не можеш да се обърнеш от народ до 21 часа. Все пак има стари постройки с по 20 наследника искащи по 50000евро всеки, които се рушат и законово нищо не може да се направи. На това трябва да наблегне следващото управление на Пловдив. Лично аз виждам все по хубави неща случващи се там.
-6
 
 
Коментарът е скрит (покажи)
Отговори (1)
-10
 
 
Коментарът е скрит (покажи)
Отговори (6)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бум на коклюш в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Политическо противоборство в САЩ
Облагородяват Градската градина
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: