ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Строим рекордно дълъг тунел за 125 милиона евро
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:31 / 20.12.2015Коментари (24)6983
© bTV
Тунел - рекордьор по дължина за България, ще се строи по трасето на магистрала "Струма".

Обществената поръчка е за 125 милиона евро. Така рекордно дългият тунел ще бъде и рекордно скъп. Всеки метър от него ще струва близо 68 000 евро.

Съоръжението е част от проекта за строителството на отсечката от Благоевград до Крупник, преди Кресненското дефиле.

Новият тунел ще е два пъти по-дълъг от тунела при Витиня, който е малко над километър. Скъп е, защото е сложен, обясняват от Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти", която възлага поръчката. Освен това бил и единствената алтернатива - заради спецификата на района - ронливите скали.

Подобно съоръжение в Норвегия, но многократно по-дълго - 24-километровият тунел "Лердал", е струвал 120 милиона евро.

Новата отсечка е разделена на два етапа, като за първия вече има избран изпълнител. Остава да бъде избран и строителят на тунела и на пътя в близост. Участъкът ще се строи близо 4 години.

Трасето през Кресна още не е окончателно известно, след като държавата вече се отказа от проекта за 13-километров тунел. За него няма изготвен проект. Отсечката е все още на идеен етап.

Източник: bTV


Още по темата: общо новини по темата: 49
20.02.2024 »
20.02.2024 »
26.04.2023 »
24.04.2023 »
18.10.2022 »
30.09.2022 »
предишна страница [ 1/9 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 21.12.2015 г.
0
 
 
защо ми се струва, че тука имат пръст зелените. те са по тези скъпи работи за да си прилапат солидно количество пари в името на природата.
+1
 
 
Честно казано, мен не ме притеснява, че цената е 125 млн. евро, а каква част от тях ще се платят от България. Ако е цялата, това си е за протест. Ако наистина стойността е такава, и не може да стане по- евтино, то да се направи анализ колко би се спечелило, и дали е рентабилен този тунел. Има специалисти по строителство на подобни съоръжения, които могат да дадат адекватно мнение в случая. Платените коментатори да не защитават нашите национални крадци, защото тези пари излизат от джобовете на всички нас.
0
 
 
Лаердал е 25 км,но е строен от 1995 до 2000 г. Струва 1 милиард и 82 милиона норвежки крони,което по тогавашен курс е 113 милона $. Не може да сравнявате проект преди близо 20 години.Да 2 пъти е по дълъг,но сложноста е различна при двата и ако някой обяви по ниска цена,няма проблем да разсъждавате.Но ако това е цената при търг или приблизително тази..няма какво да умувате ,колко да струва!Струва толкова колкото ви предложат най ниска цена...или приемате или не приемате и чакате да падне...примерно още 10 години и тя цената ще падне задължително :)Над Лаердал е твърда скала...Пробиваш и това е.Ако някой е минавал през него ще знае,че даже и не е загладен,нито има бетонни арки или елемети. При ронлива скала каквато е в Кресненското дефиле,при всички положения,ще има укрепване и ще има елементи които изолират от скалата.Дренажи трябва да има,отводнителни инсталации,помпи...
0
 
 
Значи 24 километров тунел в Норвегия е направен за 120 млн. евро, а в БГ 2 км за 125 млн.... Или тези, които дават парите са балами, или пак ще се краде.
-1
 
 
Разбира се, че има такава нужда!! Но защо в Норвегия (пътувала съм през този най-дългият тунел в света - http://omnesolum.livejournal.com/118315.html) цената му излиза 120 000 000 / 24000 м = 5000 евро/m. А на "нашите" около 2000 метри ЦЕНАТА (125 000 000) Е НАД ДЕСЕТ ПЪТИ по-висока! Как стават тези неща? На десет, айде - на 5, етажа ли ще го правят? :( LГ¦rdalstunnelen е строен през 1995-2000,.. сигурно, еврото е било по-скъпо тогава :))))
+1
 
 
Ако бяхме нормална държава с нормално управление щяхме отдавна да имаме не само този тунел, ами и поне още два в Стара Планина, които щяха да бъдат "избити" много отдавна само от международните тираджии. Да не говорим колко животи щяха да бъдат спасени.
+5
 
 
24 километровият тунел в Норвегия е двупосочен с по 1 лента в посока. При нас ще се строят 2 тръби по 2 ленти в посока или общо около 5 км тунел и около 1.5 км мостове и около 2 км на нормална височина, или стават около 8.5 км. При това имаме различни скали. Норвежката планина е била от много твърд материал, който не налага допълнителни облицовки и работа, докато на мястото на този тунел имаме порести, и слаби скали, които изискват и разни дренажи, облицовка и тн. Положението е все едно сравняваме 2 коли, и двете имат двигател, 4 гуми и волан, ама едната струва 10 пъти над другата.
-1
 
 
Бреййй! Да си бяхме викнали норвежците - за 12,5 милиона щяха да ни го направят този тунел. Сега - 125 милиона. Голямо лапане ще пада... Евала на Бат,Барабойко!
-1
 
 
Явно норвежките управници са много по-прости от нашите разбойници. Няма друго обяснение, щом могат 24 километров тунел да построят за 120 милиона евро. А нашите "юнаци" само за 2300 метров тунел грижливо са си заделили 125 милиона евро. Надявам се, че това сравнение ще позволи на всички Българи най-накрая да разберат защо Норвегия е на първо место в Европа по стандарт на живот, а ние сме дори и след Етиопия. Не е ли време да се събудим от "дълбокия" / Според Добри Чинтулов. / сън ?!?
+13
 
 
Има нужда от тунели под Стара Планина! Тези тунели ще облекчат хората и достъпа до Северна България ще е изключително лесен. Проходите зимата са почти неизползваеми и се хвърлят милиони ей така. Да се помисли вместо тунел, да минава магистралата от другаде. България има нужда от тунели под Стара Планина, а не излишен на македонския край.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Първа лига, сезон 2023/2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
БК Локомотив Пловдив
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: