ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Читателски
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Линиите на Ryanair от София станаха 11, загива ли летище "Пловдив"?
Източник: в.Капитал 21:53 / 25.02.2016 Отпечатай Изпрати
© Plovdiv24.bg
След като през миналата година нискотарифната компания Ryanair обяви, че започва да лети от София, в последните седмици превозвачът излиза с обявления за нови и нови линии от българската столица. 

На сайта на Ryanair вече могат да се открият 11 оферти, като последните 4 линии са до Берлин, Хамбург, Мадрид и Барселона. Полетите до Берлин започват от октомври на минимална цена от 24.99 евро. Тези до Хамбург, Мадрид и Барселона започват от ноември на същата цена за еднопосочен билет.

До миналата година Ryanair летеше само до Пловдив. В средата на 2015 г. стана ясно, че превозвачът има интерес към столицата, като през май тази година авиокомпанията започва софийския си бизнес с маршрутите си до Лондон и Пиза (Италия). 

През януари тя обяви, че пуска полети до Дъблин и Брюксел, които започват в началото на ноември. В началото на февруари излезе съобщението за нови ежедневни полети от София до Рим и Милано (Малпенса), които също започват да се изпълняват от ноември. А тази седмица стана ясно, че от октомври с Ryanair ще може да се лети и до Кьолн, Германия.

Минималните цени, обявени на сайта на превозвача, се движат между 19.99 евро и 32.99 евро за еднопосочен билет. Полетите, започващи от 19.99 евро, са до Брюксел, Милано и Рим. За 24.99 евро минимална цена компанията предлага последните обявени полети - до Мадрид, Барселона, Берлин и Хамбург. В следващата ценова категория - 26.09 евро, са тези до Лондон и Пиза. Дъблин струва минимум 29.99 евро, а най-скъп е Кьолн - 32.99 евро в една посока минимална цена.

Миграция към столицата

Нискотарифният превозвач е на българския пазар от 2010 г., когато започна да лети от Пловдив. Това стана възможно, след като общините в региона създадоха "Фонд за развитие на Летище Пловдив - Южната врата на България". 

Фондът се захранваше от около 10 общини, които заделяха първо по 50 ст. на жител, а после по 1 лев, като така индиректно се субсидираше превозвачът. За да не бъде непозволена помощ към авиокомпанията, сумата отиваше към дъщерно дружество на Ryanair, което в замяна рекламираше региона пред потенциалните пътници.

В даден момент обаче общините започнаха да изпитват затруднение с изплащането на вноската. За пръв път проблемът назря още през 2011 г., като през есента Ryanair заплаши, че ще спре всички редовни линии от летището поради неизпълнение на договора между фонда и авиокомпанията. 

През 2013 г. община Пловдив дори излезе от фонда, но се върна в началото на 2014 г. През 2015 г. стана ясно, че има забавени плащания от фонда към превозвача за около 300 хил. евро, а авиокомпанията на свой ред пък е бавила плащания към летище Пловдив. Миналата година договорът между фонда и Ryanair изтече, а страните водиха тежки и безплодни преговори за разсрочване на дългове и продължаване на полети.

След като стана ясно, че Ryanair иска да лети до София, се създаде напрежение дали това означава спиране на полетите и от Пловдив до Лондон и Франкфурт. За момента обаче те продължават (Франкфурт само при лятната програма). 

Тенденцията при нискотарифните компании обаче е да мигрират от изчистения лоу кост модел към вариант с по-голям акцент върху бизнес пътниците. Т.е. да се пренасочват от второстепенни към основни летища, които са по-удобни за по-платежоспособните пътници.



Още по темата: общо новини по темата: 282
13.06.2018 »
25.05.2018 »
22.05.2018 »
18.05.2018 »
18.05.2018 »
16.05.2018 »
предишна страница [ 1/47 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
не само Българите ползващи това летище ще загубите ами и няколкото чужденци искащи да видят Пловдив! Не може да се плаща с карта в кафето, 3.50лв за кола и други подобни ще затрият и малкото мързеливи работници там !
0
 
 
Време е да се сложи край на тази изкуствена централизация на всичко в измислената ни столица! Само се замислете колко важни събития за някои градове бяха отмъкнати и преместени там. Дори и Панаира ...
0
 
 
Повечето май не разбират,че Ак избирАт бизнеса си от едно летище или друго,къде да летят.Летището не е на кмета или общината за да се менажира от тях.Летищ.такси се определят от министерства и регулатори.А субсидирането по скоро облагодетелства такива като Майкъл О Лири.Той има десетки примери,че лети от някъде,2...3...години,ползва отстъпки и субсидии и после мести другаде до близко летище.България не е голям пазар на 130 км от столицата да имаш летище с много дестинации,при положение че там има 2 терминала...стария за лоу кост и нов с капацитет за още.Пловдив може да е хубав град но за авиобизнес не е на подходящо място за пътнич.полети.
+2
 
 
Браво на община Пловдив и най вече на кмета който каза че все пак има летище на 150 км и не е такав проблем ако се затвори нашето!
+2
 
 
Браво на кмета,далновидно ги изгони от Пловдив!"Европейска столица"с една самолетна линия!!!Имахюе нещо хубаво и по "български"го развихме към нищото!
+1
 
 
защо трябва да субсидираме превозвача :) .... и ако ние го субсидираме за две линии то означава ли че софия го субсидира за 11 такива :) ..... и ако ще субсидираме някого защо точно тези ирландски мошеници :) .... въпреки че ги ползвам редовно не означава че ги харесвам :) просто предпочитам да съм си у дома двадесет минути след като съм кацнал вместо да се влача по магистралата час и половина :)
+3
 
 
Отговорът на въпроса от заглавието е "ДА"! И Тотев, вместо да се прехласва с подлезчета около Водната палата, да се застъпи за летището, защото Пловдив ще има милион пъти повече полза от него, нищо, че реално е в друга община, отколкото от ровенето край моста на Панаира (то и Панаир вече нямаме).
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юни 2018 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ сезон 2017/2018
Григор Димитров на турнири през 2018 г.
ФК Марица, сезон 2018/2019
колоездене сезон 2016/2017
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Какво всъщност трябва да се случи с Партийния дом?
Реконструкция!
Събаряне и построяване на нова сграда
Събаряне на сградата, построяване на хубава опера, отваряне на гледката към планината
Не мога да преценя
Друго
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: