ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Внимавайте при покупките от онлайн магазини на ученически принадлежности
Източник: Plovdiv24.bg 12:52 / 15.09.2016 Отпечатай Изпрати
©
Родителите да бъдат особено внимателни, когато онлайн магазини им предлагат да закупят в комплект набор от ученически принадлежности. Това предупреди днес Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в студиото на ТВ+.

"При пазаруването от онлайн магазин е най-лесно да бъде отвлечено вниманието на родителя с каталога от всички стоки, които трябва да закупи. Той може да реши да избере всичко необходимо при подготвянето на детето за първия учебен ден, става една значителна сума, в която често не обръща внимание какво точно е сборувано. Именно тук, незабележимо, се прокрадва нелоялната практика. Тя се изразява в това, че съгласно анонса ще ви бъде по-евтино да направите този комплект, но всъщност може да се окаже, че има доста по-изгодни оферти при закупуване на всеки от артикулите от различни места", обясни Маргаритов.

За подобни нелоялни практики при първоначално нарушение по закон санкциите могат да стигнат до 30 000 лв., а при повторно - до 50 000 лв.

Ръководителят на институцията потвърди, че в момента инспекторите активно проверяват верността на анонсите за изключително изгодни оферти или за преимуществени качества на богатата палитра от стоки за ученика, включително раници и облекла.

"Има анонси, че раницата е ортопедична, анатомична, че тя подкрепя детето и независимо от това, че може да е малко по-тежка, няма да се стигне до увреждания и гръбначни изкривявания. Това са послания, които трябва да бъдат безспорно доказани - с документи от различни служби и лаборатории, които удостоверяват, че тези продукти действително имат такъв ефект върху здравето, особено, когато говорим за деца", даде пример председателят на КЗП.

Маргаритов коментира и резултатите от проверките на комисията през лятото. "Анализът показва, че най-общо нарушенията намаляват. Независимо от това, че сезонът е силен, че има повече туристи и съответно повече рискове за различен тип нарушения, статистиката сочи, че търговците осъзнават колко важно е да не мамят своите клиенти, защото те повече няма да се върнат при тях", каза той и допълни, че е имало и случаи на повтарящи се от минали години нарушения, като липса на цени и грамажи в менютата на заведения или на ценоразпис с услугите в хотелски комплекси.

"Струва ми се, че в края на сезона някои търговци като че ли малко развалиха собствената си дисциплина и снижиха качеството на услугата, която предлагат. Това за мен беше най-тревожният факт, защото при положение, че са положени толкова усилия и те дават своя ефект, ми се струва доста лекомислено сами да си проваляме шанса за още по-добро развитие. 

Но прави впечатление, че хората все по-чувствително реагират на това, склонни са да търсят и вас, медиите. И тогава, когато се работи в този синхрон, много бързо се предприемат необходимите действия и всичко отново се връща към обичайното си, нормално състояние. 

Без нарушения не може, но ще продължим да работим така, че да бъде спокойно, хората да се отдават на почивката си, без непрекъснато да са притеснени от това, че нещо неприятно може да им се случи. Мисля, че тази година успяхме да го направим", добави Маргаритов.

"Нашият туристически продукт е със своите специфики, той се различава от този в съседни държави, различава се съществено и от туристическия продукт в по-далечни дестинации. За това, което се предлага, мисля, че качеството на продукта е на едно средно добро към много добро равнище. 

При извършените над 6 000 проверки през активния летен сезон в туристически и търговски обекти по Черноморието в около 7-8% от случаите се констатират нарушения. От изминалата година резултатите сочат, че при същия обем проверки нарушения се срещат в десет или малко повече от десет процента от случаите.

Има не радикално подобрение, но един знак, който показва, че качеството на услугата е нормално с тенденция да става още по-добро", заключи Маргаритов.


Още по темата: общо новини по темата: 172
14.11.2017 »
25.10.2017 »
24.10.2017 »
21.10.2017 »
20.10.2017 »
11.10.2017 »
предишна страница [ 1/29 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2017 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Изключително тежка катастрофа между бус и камион
ДЮШ на Локо, сезон 2017/2018
Шофьор на инкасов автомобил изчезна с 1 500 000 лева
ВК Виктория Волей, сезон 2017/2018
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой трябва да поеме управлението/концесията на летище Пловдив?
Международният гигант с опит HNA Group
Местният консорциум между ПИМК и ТИЗ (Сиенит)
Трябва да остане държавно
Нямам мнение
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2016 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта. Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: