ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Читателски
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Тъжно: Отново не се появиха кандидати за летище "Пловдив"
Източник: в.Капитал 09:19 / 21.09.2016 Отпечатай Изпрати
© Plovdiv24.bg
Нито една компания не пожела да вземе на концесия летище Пловдив. Това стана ясно вчера в сградата на Министерството на транспорта, където трябваше да се отварят офертите на кандидатите, които да стопанисват аерогарата през следващите 35 години.

Такива обаче липсваха, като работната група остава да вземе решение дали ще се удължава срокът за намиране на желаещи още веднъж. През юни тази година той вече беше удължен с три месеца.

Това не е и първият опит за концесионирането му. При предишното управление на ГЕРБ беше предложено на инвеститорите да строят там карго терминал, но офертата не намери желаещи. Този път летището беше предложено в неговата цялост, но отново до момента не се намират сигурни кандидати. Все още не е ясно дали ще бъдат удължени сроковете за подаване на оферти.

Интерес на теория

Според документацията кандидатите трябваше да предложат минимални инвестиции от 35.2 млн. евро без ДДС за срока на концесията, 16.7 млн. евро от които в първите 5 години от концесията. Изграждането на карго терминал не е задължителен елемент, но се точкува по-високо, ако такъв е предвиден в плана на инвеститора. 

По отношение на концесионното възнаграждение беше предвидено фиксираното да е не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС на година, а променливата част да е не по-малка от 5% от общия размер на нетните приходи от всички дейности. По отношение на критериите към участниците - те трябва да са извършвали сходна дейност 5 години от последните 10 и да са управлявали международно летище с пътникопоток, не по-малък от 1 млн. души на година, и/или 40 хил. тона товари.

По отношение на концесията за летище Пловдив се завъртяха няколко имена, като се говореше за интерес от страна на китайски, турски и местни компании, сред които "Пампорово" АД, което има интерес да има повече полети до зимните курорти. Въпреки че на сайта на министерството има известна размяна на въпроси и отговори от страна на бизнеса и ведомството, в крайна сметка подадена оферта на този етап няма.

Аерогара с проблеми

През последните няколко години летището изпитва сериозни затруднения в работата си. Държавата инвестира 40 млн. лв. в изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 1000 пътници на час, който заработи през 2009 г. Година по-късно общините от региона създадоха фонд, за да субсидират индиректно полетите на нискотарифната Ryanair под формата на реклама на региона. 

През годините обаче общините изпитват някои затруднения с разплащането си с авиокомпанията, а тя на свой ред с летището. През 2014 г. с 20 - 25% беше намалена и държавната субсидия за него и приходите му започнаха да намаляват. От 4.1 млн. лв. през 2013 г. те се свиват на 3.8 млн. лв., а загубата нараства от 1 млн. лв. през 2013 г. на 1.2 млн. лв. през следващата.

През 2015 г. държавната компания прекратява договора си за наем на активи и техника от частното дружество "Летище Пловдив", собственик на базата за съхранение на горива, на стария терминал и на техника като цистерни и снегорини. Следва оптимизация на персонала, като около 50 души са съкратени, 24-часовият режим на работа е прекратен и започва да се работи от 6 до 22 часа. 

През есента на 2015 г. това доведе до аварийно кацане на самолет на Wizz Air на тъмен терминал. За 2015 г. приходите продължават да намаляват и са били 3.5 млн. лв., но има леко свиване на финансовата дупка и загубата е 987 хил. лв. Сега след поредната липса на кандидати за развитието на аерогарата съдбата и режимът й на работа остават отново неясни.



Още по темата: общо новини по темата: 289
02.08.2018 »
02.08.2018 »
01.08.2018 »
19.07.2018 »
04.07.2018 »
21.06.2018 »
предишна страница [ 1/49 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Много неприятно! Кога най-накрая ще заработи това летище! Няма как Пловдив да стане индустриален център без летище!
+1
 
 
Тотев да излезе и да си отворли отново голямата уста!!!
0
 
 
Помня, че имаше заинтересовани инвеститори от Китай...специално за каргото...
0
 
 
https://news.plovdiv24.bg/670734.html Интереса е реален когато има оферти.Щом няма оферти значи може да е било кьорфишек надуван от медиите. По всяка вероятност няма интерес защото по големия е към концесията на Софийското.Като свърши процедурата към онова може и да има към Пловдив,но ме съмнява.Много сме близо до столичното за да има някаква конкуренция.Авио пазара е малък в България и концентрацията е съсредоточена по черноморието(90% сезонно) и столицата. Летището е супер,но за град на 300 км от столичното или друго голямо и поне 1 милион регион,който е свикнал да пътува със самолети ,а не с дисаги и автобуси.Нито товари има за карго летище,което да конкурира софийското,нито може да задължиш някой Ак да лети до Пловдив без икономическа изгода.Ако имаше такава,нямаше Райън да открият 21 дестинации От София!А до скоро летище Пловдив взимаше и плащаше за услуги и обслужване на стария терминал,който е частно дружество.Такъв абсурд ,на кой го пробутват. Кой ще подаде оферта при летище със загуби ? Без субсидии от държавата летището е на загуба от оперативна дейност.Ей така построиха новия терминал с напъна на ония транспортен на БСП и набутаха персонал,а икономическата изгода се покриваше от държавата под формата на дотации.Ще фалира разбира се,то няма икономическа логика от резервно да бъде печелившо.В България сме все пак,не в някой гъстонаселена страна с висок стандарт.Как да се привлича АК...да и плащаме субсидия за да лети ?Тъжно е но факт!Това летище до момента е само за резервно и чартърно зимата.Може да подържа един-два редовни полети до страни с голяма бг диаспора,но не очаквайте дестинации и Ак ,като на Т2 в София.Това е истината!
0
 
 
да го дадат на безценица,да го съсипят и общината пак да го откупи,за да го прави-летището си е супер
на 21.09.2016 г.
0
 
 
Давайте момчета! Още малко и ще го фалирате и след това може да го купи някой за 1 долар!!! Как за 7 години не успяхте да привличете поне още 1 самолетна компания? А милите Общини направиха фонд, за да плащат на единствената за развитие и реклама? А тя за благодарност, намали дестинациите от 3 на 1, а в същото време отвори 25 дестинации за няколко месеца от СОФИЯ + я направи база. Егати пародията.....
на 21.09.2016 г.
+3
 
 
Тъжно, наистина. Ежедневно четем колко се развива града, какъв небивал инвеститорски и туристически интерес има и изведнъж.... пляс! На никой не му пука за нас.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Август 2018 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев - Локо, сезон 2018/2019
Махаме павираните улици в Пловдив
Григор Димитров на турнири през 2018 г.
национален отбор по футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Какво трябва да е бъдещето на летище Пловдив?
Общината да го вземе и да го направи хубава концесионна процедура
Общината да го вземе и да го управлява сама
Да се даде на "местния консорциум" ПИМК-Сиенит–КЦМ
Да остане държавно
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: