ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Пловдивчанка по време на остра дискусия: Направете пробива под Гарата, а не повдигната жп линия!
Автор: Мариана Панчева 20:03 / 14.12.2016Коментари (10)18324
Десетки пловдивчани се включиха в общественото обсъждане на проекта за жп участък Пловдив-Филипово, инициирано от НКЖИ тази вечер, предаде репортер на Plovdiv24.bg.

Дискусията се съсредоточи около две коренно противоположни тези. Мнозинството в залата на Общинския съвет попитаха нужна ли е изобщо тази линия на града. 

"При сегашната сила на автомобилното лоби Пловдив ще се превърне просто в спирка по направленията София - Бургас и София - Истанбул". Идеята за ликвидирането на линиите е на принципа - "Има линия - има проблем. Няма линия - няма проблем". Градът се нуждае от подобен вътрешноградски жп транспорт", изтъкна пловдивчанин.  

Превес в залата обаче взе мнението за ликвидирането на направлението от Централна гара до Филипово.

"Тази линия е една язва и изобщо трябва да се премахне. Гара "Филипово" в мъртва зона, няма пътници за този влак", чу се мнение в залата.

Представителите на НКЖИ получиха и куп вупроси - запознати ли са изобщо със спецификата на пътникопотока по това направление, бяха обвинени в това, че натрапват един проект, несъобразен с никое градско планиране, който ще създаде единствено и само нови проблеми. 

"В Пловдив има куп неща, които трябва да се довършат, а ни се налага една естакада. Не е ли по-логично да се разработи пробивът под Централна гара и средствата да се хвърлят там. В един момент други важни проекти се пренебрегват и се коментира естакада. От нея няма да има нужда, особено на цената, за която ще се осъществи", сподели пловдичанка.

Ръководителя на проект "Рехабилитация на железопътна линия Пловдив- Бургас" инж. Иван Бакалски обаче бе категоричен, че проектът засяга единствено модернизацията на линията и не предвижда по никакъв начин демонтирането й.

"Пловдив се нуждае от инвестиции. С този проект градът решава редица транспортно-комуникационни проблеми. Парите никога не достигат, но когато могат да се осигурят, те трябва да се използват", коментира още той.

Идейният проект за жп участък Пловдив - Филипово е част от проект "Развитие на железопътен възел Пловдив. Изготвен е от ДЗЗД "Тракия консулт" по договор №4700/24.07.2014 г. с Държавно предприятие "Национална компания Железопътна инфраструктура".
Основни акценти от междугарието Пловдив-Филипово са изграждане на жп естакада с дължина 1122 метра и нов железопътен мост над река "Марица".

Ограниченията от градската среда предопределят тези съоръжения да са за двупътна жп линия. Настоящият идеен проект е разработен с изграждане на долно строене за двойна линия и горно строене за еднопътна линия. В района на стадион Пловдив е предвидено изграждане на нова жп спирка. Предвиждат се и нови съоръжения - мостове, надлези (пътни и пешеходни):

- Изграждане на железопътна естакада - ново съоръжение за елиминиране на пътните пресичания по булевардите "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември"

- Изграждане на 3 двупътни жп надлеза - на мястото на стари еднопътни съоръжения

- Изграждане на двупътен жп мост над река "Марица"

- Изграждане на 2 пешеходни подлеза

В проекта е заложено изграждането на шумозаглушителни огради по протежение на естакадата и в зоните с жилищно застрояване, а в индустриалните зони са предвидени предпазни огради.

Допълнително се предвижда и използването на материали за горното строене на железния път, намаляващи максимално нивата на шум и вибрации при движение на подвижен състав.

За реализиране на проекта по предварителни разчети ще са необходими 350 000 000 евро. Все още няма осигурено финансиране, но има възможност парите да бъдат осигурени по осигурени от ОП "Свързана Европа".



Още по темата: общо новини по темата: 23
19.10.2023 »
13.02.2023 »
15.08.2022 »
15.08.2022 »
15.08.2022 »
29.05.2022 »
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
200 метра участак пред мр. Бриколай го правят месеци
0
 
 
Те немогат Една улица да направят от парвия пат пак камоли такива неща хахаха нашата дарйава е срам И позор за евро саюза
+8
 
 
Трябвало да се премахне линията между Ц.гара и Филипово! Щото нямало пътникопоток за гара Филипово... Я същите тези господа, които го твърдят това, да обяснят в такъв случай влаковете по направлението Пловдив-Карлово, Пловдив-Хисаря и Пловдив-Съединение/Панагюрище откъде точно ще минават като премахнем линията до Филипово? Може би за по-лесно ще тръгват от с.Труд, до където пътниците от/до Пловдив ще бъдат извозвани с автобуси? Или идеята на господата е тези влакови направления направо да бъдат заменени само от автобуси на транспортните компании, чиито интереси очеизвадно те защитават? Този проект е един от най-смислените инфраструктурни проекти напоследък, защото ще позволи след време по тази линия да се движат и така наречените влакове градска железница - идея, която Тотев вече на няколко пъти лансира. Навсякъде в Европа в големите градове този начин на придвижване в рамките на града е най-бързия, най-удобния и най-ефикасния. Да не говорим, че лесно може да обхване и десетки близки до града села, които така или иначе вече са се превърнали в квартали на Пловдив. Аз съм с двете ръце за тази повдигната линия да бъде реализирана.
+2
 
 
На тази компютърна графика изглежда страхотно.Уви знаем как се реализира и подържа от съответните общини и "будните граждани" половината от проекта ще е с цигарени кутийки , кучешки изпражнения и отпадъчни опаковки на магазина Л..ъл а другата ще е паркирал за малко смолянски бек отсреща хасковска принцеса или пазарджишки имигрант в сосбствената му държава. Направете го , каквото и да е модернезирайте гр.Пловдив, но хиляди идиота ви чакат с тяхният талант ... огледайте се
на 15.12.2016 г.
+4
 
 
Аз мисля, че "въпросният пловдивчанин" или живее в Тракия или пък е "пловдивчанин" и най-вероятно никога е нямал досег с влак и/или никога не стъпвал в района на Филипово. Премахване на тази линия според мен ще донесе повече загуби. 350 000 000 евро , не са ли прекалено много за подобен род проекти. Какво пречи да се направят 3 жп надлеза на конфликтните точки и да се отремонтира моста. Имам чувството , че напоследък се правят доста нелепи и глупави планове , които крещят дайте ни парии , че сме гладни и алчни. Много ме яд , че ръководството на БДЖ допуска подобни глупости. Напоследък стигнах до един извод: Не е проблема на недостига на влакове и мотриси и т.н. Проблема , че БДЖ започнаха да работят хора, на ръководни позиции и такива определящи самата услуга, които никога не са виждали влак , на които им дреме на оная работа , какво се случва по линията , защото те не го използват услугата и не знаят за какво става дума. Четох някъде че изграждането на 60 км от магистрала Хемус струвало 434 млн лв. в евра това наполовина. Логичния въпрос за 60 км магистрала трябват 267 млн. евра , а за има няма 2 км жп линия се иска 350 млн. евра. Или аз съм сбъркан или виждам голяма надценка. Познавайки начина на строеж в Пловдив , предполагам , че описания проект ще са нужни поне 10 години т.е. разходите ще се увеличат с времето. А да не забравя още нещо дори метрото в София е излизан на 250 млн евра и е станало факт в рамките на 2-3 години. Интересно ми също дали някой е питал хората в участъка Централна-Филипово , дали им пречи линията и какво биха предложили те. Хората престане да разваляте града. Стегнете се малко и помислете , което би било наистина полезно и най-важното стига взимайте пари назаем , за да си пълнят някой хора джоба. P.S. Извинявам се ако някъде съм допуснал правописна грешка, но и автора на статията явно не внимавал много в това отношение: "...НКЖИ получиха и куп вупроси -..."
+4
 
 
А, няма нужда да минаваме под гарата. ...нещо по - тъпо, не измислихте ли? ????!!!!!
+7
 
 
Пълни глупости .... На въпросният пловдивчанин който е против връзката с Филипово ще му кажа следното .... Защо не премахнем градският транспорт, че само се пречкат разни спирки и разни автобуси натоварват движението само. Елиминирането на жп връзката между Централна гара и Филипово е слагане на прът в колелото на влака. А такива неща са повече от необходими, колкото и проекти да се направят все ще е добре да се реализират.
+6
 
 
Жп линията до Филипово не е собственост на нашия град, а на държавата. Съответно няма как да зависи от нас нейното премахване. Ползва се за товарните превози, както и за пътнически превози за селищата на север от Пловдив. Не подлежи на обсъждане даже премахването й. Повдигането на тази линия е актуално. При прокопаването на тунел под гарата не се знае какво може да изскочи там от античността, не дай си Боже! Има такъв риск.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Мигранти и бежанци
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: