ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Този пловдивски автомобил събра погледите на колекционерите в Париж
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:53 / 12.02.2017Коментари (3)17052
Едно българско "Рено 5" - с пловдивска регистрация, беше сред звездите на търга за класически автомобили, който аукционната къща "Сотбис" проведе в Париж тази седмица.

Реното е докарано във Франция отдавна. Напуснало е България още докато е било сравнително ново, но "българската следа" остава - защото и сега колата е с българските си документи.

Впечатляващо е и много запазеното ѝ състояние - единствената промяна по колата е направена, когато собственикът ѝ решава да смени седалките с кожени. Всичко останало по нея е точно като в деня на излизането ѝ от завода.

Тази кола съвсем не е обикновена - става дума за състезателното чудовище "Рено 5 Турбо" (във вариант "Турбо 2"), което освен това е само на 5964 км.

Макар да прилича на обикновеното "Рено 5" - особено популярен през 70-те и 80-те години френски малолитражен модел, от който са продадени близо 5,5 млн. екземпляра, "Турбо" е кардинално различен - познава се още на пръв поглед, и особено добре си личи за какво иде реч, ако човек погледне задната му част.

Задната следа е уголемена, зад двете врати има огромни въздухозаборници, които не са само за красота, а зад седалката на шофьора е поставен 1,4-литровият двигател с турбо "Гарет T3".

Цялото задно окачване е преработено заради новото разположение на двигателя - в нормалния модел той освен че е отпред и задвижва предните колела, е доста по-маломощен. В най-слабия вариант на "Рено 5" мощността на 0,8-литвовия агрегат е скромните 37 к.с., а максималната скорост, която той позволява - някъде между 120 и 130 км/ч. Ускорението от 0 до 100 е истинско приключение - отнема над 22 секунди.

Съвсем различна е историята на "Турбо" обаче, който всъщност е правен на първо място за състезания, и едва след това - за нормални пътища. Моделът става много популярен и отдавна се е превърнал в легендарен пример за автомобилостроенето през 80-те години.

"Рено 5 Турбо" дебютира през 1980 г. и още при първото си участие в Световния рали шампионат печели не кое да е състезание, а рали "Монте Карло". Двигателят му е съвсем не е тридесет и няколко "коня", а 158. Когато се появява на бял свят, това е най-мощният френски автомобил.

Общо от този модел са произведени около 1800 бройки.

През 1983 г. се появява и "Турбо 2", с който "Рено" се опитва да намали разходите, като запази впечатляващите динамични характеристики. Така някои алуминиеви елементи са заменени със стоманени, например, но двигателят оставя същият, а максималната скорост - 200 км/ч. От този втори вариант са произведени почти двойно повече бройки - около 3200.

Автомобилът, продаден в Париж, е в чудесно състояние, а километрите му означават, че през по-голямата част от живота си този почти 34-годишен екземпляр бил обгрижван не като средство за придвижване или дори състезание, а като колекционерска вещ.

На търга в Париж автомобилът беше продаден за почти 90 хил. евро.

Това обаче не е краят на историята му, а само първият ден от новия живот на състезателния звяр с пловдивската регистрация.

Източник: bTV








Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
В България такава кола имаше само софиянеца Илия Чубриков и тя не е била лично негова а на държавата /бял номер с черни букви и цифри/...все пак благодарим че ни запознахте с една от легендите на 80-те години.
0
 
 
Първата ми кола беше Рено 5 1.4 турбо (бензин), 120 к.с. 1992 г. Тогава реших, че по-важно е бързо да се ускорявам, отколкото бързо да шофирам. Уникална кола! Жалко за Рено и кратката му история в "Устрем". Можехме сега да имаме народен автомобил. Но като цяло на автомобилната индустрия в тази страна не й върви - къде заради алчност, къде заради подценяване на пазара...
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Изграждането на АМ "Тракия"
Политическо противоборство в САЩ
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: