ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
1 април 2016 - 1 април 2017: Открийте разликите!
Автор: Мариана Панчева 08:30 / 01.04.2017Коментари (5)13286
© Plovdiv24.bg
1 април - точно за тази дата през 2016-та г. бе обявен стартът на новата система в градския транспорт - електронни табла и електронно таксуване. Plovdiv24.bg припомня какво се случи за тази една година и на какъв етап се намира системата към момента. 

Още в първите дни след миналогодишния 1 април обаче буквално заваляха сигнали за невярна информация, подавана от таблата, както и за масово неработещи табла. От Общината обещаха проверка за това не саботират ли шофьорите системата нарочно. 

Проблемът обаче се оказа по-сериозен и от "Организация и контрол на транспорта" излязоха със следното официално обръщение:

"На 29.04.2016 г. UPS-ите в сървърната зала на Системата за управление на градския транспорт подадоха аларми за проблеми със захранването на контролния център. Незабавно бяха предприети мерки за установяване на състоянието на сървърите и другите устройства към засегнатите UPS-и. 

При проверката се констатираха грешки при работата на сървърите вследствие на настъпилата извънредна ситуация. Незабавно беше направена организация от екипи на ОП "Организация и контрол на транспорта" и "Индра Системас" С.А за установяване на пълния обем на щетите и отстраняване на възникналите проблеми във виртуалните машини, като се работеше дори и през празничните дни. За съжаление повредите върху системата се оказаха по-големи от първоначалните", гласеше то. 

Проблемите обаче се оказаха много по-големи и през юни заради несправяне с работата целият екип на испанската фирма "Индра системс" бе сменен. Новият получи двумесечен срок, в рамките на който системата да заработи.

Така на 26 август от Общината официално обявиха, че системата за управление на градския транспорт в Пловдив е функционална. 

Междувременно обаче започна да се появява друг проблем - превозвачите започнаха да сменят автопарка си и от употреба излязоха оборудвани автобуси, което се отрази на точното отчитане на информацията по таблата. 

"Към момента (31 март 2017 година) таблата работят коректно", коментира за Plovdiv24.bg зам.-кметът по транспорт Златин Велев. По думите му и да има изключения, то те са единични случаи. Закъснения и несъответствия в подаваната информация също няма. 

"Имаме екип, който следи времето, следи и промяната на маршрутите", сподели той. 

Що се отнася до електронното таксуване пък, там процесът мина през дълго сертифициране и събиране на нужната информация. Въпрос на дни е въвеждане на електронни билетчета в автобусите и то по три пилотни линии. В зависимост от скоростта, с която пловдивчани ще свикнат с новия начин на таксуване, то ще бъде въвеждано поетапно и по останалите линии. Паралелно започна преназначаване на кондукторите като контрольори. 

Автоматите по спирките обаче, монтирани още през февруари миналата година, остават извън системата. Там проблемът е от друго естество - издаването на преференциалните карти (ученически, студентски и пенсионерски) по електронен път.

"По наредба на МС всяка карта се получава срещу подпис и се завежда в регистър", поясни преди време Велев. "Вече сме изпратили запитване до министерството и изчакваме техния отговор ще може ли да зареждаме тези карти без подпис в регистъра. Ако не, то тогава част от продажбите ще се правят на гише, част през машините. Всяка една функция на машините по спирките е изтествана и работи, но преди реалния им старт трябва да се съобразим с българското законодателство ", коментира той. 

Абонаментни карти без преференции се издават и сега. 

Припомняме, че през март миналата година бяха гласувани и следните цени на билети и карти:

1. Билет за еднократно пътуване на хартиен носител без прекачване - 1 лев.
2. Билет за еднократно пътуване на хартиен носител с прекачване в рамките на 1 час - 1,50 лева.
3. Еднодневен билет за всички линии - един календарен ден - 4 лева.
4. Еднодневен билет за всички линии - 24 часа от първото валидиране - 5 лева.
5. Билети за 10 еднократни пътувания за всички линии - 9 лева.
6. Едноседмична карта -12,50 лева.
7. Едномесечна карта за една линия - 35 лева.
8. Едномесечна карта за всички линии - 50 лева.
9. 3-месечна карта за всички линии - 130 лева.
10. 6-месечна карта за всички линии - 260 лева.
11. 9-месечна карта за всички линии - 390 лева.
12. 12-месечна карта за всички линии - 520 лева.
13. Едномесечна преференциална карта за всички линии - 16 лева.
14. 3-месечна преференциална карта за всички линии - 48 лева.
15. 6-месечна преференциална карта за всички линии - 96 лева.
16. 9-месечна преференциална карта за всички линии - 144 лева.
17. 12-месечна преференциална карта за всички линии - 192 лева.
18. Еднократно пътуване чрез смарт карта (е-портфейл) - 1 лев.
19. Билет за нередовен пътник - стойността му излиза двадесеткратен размер на билета за еднократно пътуване без прекачване - т.е. 20 лева. На всеки, отказал да заплати билет за нередовен пътник, ще се съставя акт за установяване на административно нарушение.



Още по темата: общо новини по темата: 993
21.03.2024 »
20.03.2024 »
16.03.2024 »
13.03.2024 »
13.03.2024 »
12.03.2024 »
предишна страница [ 1/166 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
вижте си цените на билети и карти, и после се чудете ,защо колите всеки ден стават все повече и повече
+3
 
 
Кой и защо избра фирма "Индра Системас" С.А да изпълнява проект ,те дори нямат представителство тук в България,пак някой ще каже българска работа,но хората нали си взеха парите,а сега казват ще видим,дано доживеем до другият 01.0402018 да тръгне всичко по мед и масло,дано...само раздувки кметеееее,кметееее.
+3
 
 
Тоя Велев е такъв див селянин. Колко пъти дава не спазени срокове и така цяла година ни разправя врели-некипели за да ни будалка и да скрие какви некадърници са и той и екипа му. Ехоооо , не сме толкова наивни и тъпи, колкото ви се иска.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: