ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Над 700 млн. лв. ще струва новият път, който ще заобикаля Кресненското дефиле
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:38 / 21.04.2017Коментари (2)5037
©
Между 732 и 729 млн. лв. ще струва новият път, който ще заобикаля Кресненското дефиле и по него ще пътуват колите от ГКПП Капитан Андреево към София. Това показаха двата идейни проекта, които публично бяха класирани в четвъртък от жури предимно с външни експерти.

Предишният вариант за път през пролома бе оценяван на 600 млн. лв. Преминаването на планината ще става през 7 тунела, ще има над 20 виадукта, мостове, надлези и подлези. Скоростта е 90 км в час. Проектите са оценявани по 15 критерия, сред които и предлагане на иновации.

Най-иновативна е идеята за виадукт от над 740 м и с дължина на най-големия отвор от 302 м, като световният рекорд е 305 м, съобщи Павел Диковски, член на журито. Втората иновация в проектите е система за организация на движението. Казано разбираемо, тя ще дава информация за състоянието на настилката, за трафика и задръстванията.

Данните ще се изписват на табла, за да предупреждават пътуващите какво ги очаква. И двата проекта предвиждат по две пътни връзки, за да се предотврати неудобството на хората от селата да обикалят по 20 км. Пътната агенция обаче предвижда 4 връзки.

Пътната агенция обяви през ноември конкурс с награден фонд 2,5 млн. лв. за разширен идеен проект и парцеларен план за новото трасе на едното платно на магистрала "Струма" от Кресна до Крупник, което ще изкачва планината на 550 м, както и за обхода на Кресна. Второто платно, по което ще пътуват автомобилите от София към Гърция, е по досегашния път през Кресненското дефиле.

Пред журналисти председателят на журито Петър Диков, бивш главен архитект на София, сега представител на сдружението "Български форум за транспортна инфраструктура", обяви, че двете предложения са класирани като проект 1 и проект 2, без да се знае на кого са. Публично бяха отворени пликовете с имената на фирмите. Оказа се, че с най-много точки - 93, е оценена разработката на "Пътпроект 2000", втори са "Пътпроект" - с 89,8 точки.

Класираната на първо място фирма участва и в консорциум, който през 2015 г. прави идейния проект на предишния вариант за преминаване на дефилето - с втори път, успореден на сегашното трасе, който се вдига на различни нива в определени участъци.

АПИ се отказа от този вариант, наречен "етажерка", заради исканията на еколозите. Сега се оказва, че предпочитаното от природозащитниците изкачване на планината и заобикаляне на пролома пак засяга "Натура 2000".

Над половината от трасето на новия път е в защитени територии. В единия проект се предвижда трасето от 23,8 км да обхване 1326 декара, от които в защитена зона са 692, в другия - от 870 дка, в защитена зона са 457 дка. Участници в журито заявиха, че няма как да се избегне преминаването през защитените територии.

Бившият шеф на пътната агенция Лазар Лазаров, по чието време бе начертано новото трасе, каза, че според еколозите с пътя в планината се засягат най-вече местообитанията на птиците и това е по-малък проблем. Докато в дефилето застрашените видове били повече и по-ценни.

Членовете на журито коментираха, че задачата за този идеен проект е трудна и е нормално участниците да са двама. Диков заяви, че следващият етап е изготвянето на доклада по ОВОС и техническия проект. Той предупреди, че ако магистрала "Струма" не бъде завършена до 2022 г., то е възможно България да връща 1,5 млрд. лв. за вече построените и строящите се в момента участъци.

Източник: в. 24 часа



Още по темата: общо новини по темата: 49
20.02.2024 »
20.02.2024 »
26.04.2023 »
24.04.2023 »
18.10.2022 »
30.09.2022 »
предишна страница [ 1/9 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
И като стане тежко ПТП, и затворят магистралата от къде ще е обходния маршрут ???рџ? 
Aнонимен
на 22.04.2017 г.
0
 
 
?!? "новият път, който ще заобикаля Кресненското дефиле и по него ще пътуват колите от ГКПП Капитан Андреево към София" Тези от 24 сахата като пътуват за Капитан Андреево минават през Кресна. Може би ги е страх да минат по край Пловдив ;-)
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Акция "Наглец" на Plovdiv24.bg срещу неправилното паркиране
Вдигане на тежести - състезания и подготовка
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
49-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: