»«ѕ–ј“» Ќќ¬»Ќј
Ќовини
—порт
—правочник
Ќќ¬ќ
ќб€ви
¬ход
close




«ј–≈∆ƒјЌ≈...
Ќачало
ѕловдив
јнализите
—портни
–егионални
Ѕългари€
ћеждународни
Ћюбопитно
√алерии
Ћичности
RSS
¬сички
„итателски
ќбщество
 риминални
»нституции
ƒруги
Ѕизнес
ћощни китайци предлагат най-добрата оферта за концеси€та на летище ѕловдив
»зточник: в. апитал 10:40 / 04.08.2017 ќтпечатай »зпрати
© Plovdiv24.bg
 итайските инвестиции в Ѕългари€ са малко като ƒ€до  оледа. »зписват се много желани€, чакат се дълго и хората, като пораснат малко, спират да в€рват, че съществуват. ¬се пак чудеса стават и скоро може и лет€щата шейна на китайските капитали да кацне... на летище ѕловдив.

«а 35-годишната концеси€ на съоръжението б€ха подадени три оферти. “ази на консорциума "—илк роуд ѕловдив еърпорт", воден от швейцареца ”рс ћайстерханс, не беше допусната до отвар€не от комиси€та на ћинистерството на транспорта. Ќа финалната права останаха двама кандидати - китайски€т конгломерат HNA Group и пловдивското обединение " онсорциум Ћетище ѕловдив", съставено от "“раки€ икономическа зона" и автотранспортната ѕ»ћ .

“ехните оферти б€ха отворени миналата седмица и от т€х става €сно, че китайски€т кандидат излиза пред местните компании по два основни критери€ - размер на инвестициите и концесионно възнаграждение. ќчевидна е и разликата в опита - българските играчи н€мат такъв и са сключили споразумение с държавни€ оператор "Ћетище ѕловдив", което им позволи участие в процедурата, докато HNA оперира 16 летища и в групата му влиза и авиокомпани€. “ова също е потенциален плюс тъй като може да спомогне за разработването на летището, което в момента има доста ограничен брой полети.  итайски€т кандидат е предложил да пусне полети между  итай и ѕловдив три пъти седмично.

¬сичко това означава, че китайската оферта тр€бва да бъде оценена с абсолютни нули от комиси€та по всичките представени доклади за развитие на аерогарата, а местни€т кандидат да получи абсолютно максимални оценки или да му се призна€т други разходи като инвестиции, за да се преобърне икономическата логика.

—уми

— най-гол€ма тежест при избора е концесионното възнаграждение (40%). ѕловдивското обединение предлага 6% от приходите плаващо концесионно възнаграждение и 120 хил. лв. фиксирано на година.  итайски€т кандидат излиза с оферта също за 6% от приходите и 600 хил. лв. на година фиксирано концесионно плащане.

ѕри инвестициите, които са с 35% тежест при оцен€ването, китайската оферта също е по-гол€ма. ѕредложението на китайски€ кандидат е за 79 млн. евро, а на пловдивските компании - за 65 млн. евро. ƒвата кандидата ще ползват както собствено, така и банково финансиране.

 ато основно предимство на българската оферта ¬ладимир «айков, управител на " онсорциум Ћетище ѕловдив" и оперативен директор на "“раки€ икономическа зона", казва, че 60% от инвестициите на местни€ кандидат ще бъдат вложени още през първите пет години на концеси€та. "Ќай-добре може да развие бизнеса местни€т бизнесмен, този, който е част от обществото", см€та още той. "ѕравим го с идеална цел за развиването на региона", пък об€сни малко преди подаването на офертите »ли€н ‘илипов, един от двамата собственици на ѕ»ћ .

ќт другата страна е јсен ¬асилев, бивши€т служебен икономически министър, който е упълномощен представител на китайски€ кандидат. —поред него спечелването на концеси€та от HNA Group ще е добър знак за китайските инвеститори като ц€ло. ј за ѕловдив - възможност да успее да се позиционира като хъб. “ова би било първото летище в ≈вропа, оперирано от китайска компани€, като оферти има и за това в Ѕелград. »нтересът към ѕловдив бил продиктуван от това, че трафикът по летищата в ≈вропа е много натоварен, а и повечето големи летища са твърде близо до градовете и не могат да посрещат 24 часа в денонощието големи товарни самолети.

ѕисти

≈дно от задължителните изисквани€, заложено от транспортното министерство, е, образно казано, да се удебели пистата, за да могат да кацат по-големи самолети. —ега PCN-а (pavement classification number) на летището е 37. ћинимални€т стандарт за широкофюзелажни самолети обаче е 60 PCN, като в услови€та към концесионерите е заложено именно "да изпълн€т меропри€ти€ за повишаване на носимоспособността на настилката до PCN не по-малко от 60". «аложеното изискване за удебел€ване означава грубо 25 см настилка отгоре, но и подм€на на редица други неща като осветлението по не€ и т.н., като за това ще отиде сериозна сума от инвестици€та и на двата кандидата.

¬секи от участниците е предвидил и удължаване на пистата.  итайците искат т€ да бъде продължена със 700 метра. “€ сега е дълга 2500, тр€бва да стане 3200, което ще позволи да кацат и да излитат много по-гол€м набор от големи самолети. ѕловдивски€т кандидат планира 500 метра удължаване, като според местните компании това е реално възможното удължаване.

“ерминали

 олкото до терминалите, китайски€т кандидат предлага от 79 млн. евро инвестиции 30 млн. евро да са за изграждането на карго и на пътнически терминал. ∆еланието да стро€т пътнически терминал е продиктувано от това, че насто€щи€т не може да се ползва за обслужването на транзитен трафик.  итайските планове са през летището да минават по 1 млн. пътници на година и по 50 хил. тона товари. «а сравнение - през летище —офи€ през 2016 г. са преминали 21 хил. тона товари и пощенски пратки.

ѕловдивската оферта предвижда на първо време изграждане на карго терминал, а след одобрение на нов генерален план на летището и на още един. ѕланът на " онсорциум Ћетище ѕловдив" е след изграждането му да намери специализирана фирма, ко€то да го оперира. ћестните компании също се над€ват в следващите 10 години летището да достигне 1 млн. пътници, като при достигане на максимални€ капацитет на насто€щи€ пътнически терминал да се построи още един.

’ора

Ќай-сложната задача обаче е довеждането на пътниците на летище ѕловдив, като тази година през него се очаква да минат едва 80 хил. души.  итайски€т кандидат планира да открие лини€ между ѕловдив и  итай три пъти седмично - два пътнически полета и един товарен. «а целта ще тр€бва да се случат н€кои промени в двустранната спогодба между Ѕългари€ и  итай, тъй като т€ предвижда полетите да са между —офи€ и ѕекин. “ака, от една страна, —офи€ тр€бва да се смени с ѕловдив, а на други€ край не е €сно дали ще бъде ѕекин, √уанджоу, Ўанхай или друг гол€м град. ѕътниците щели да дойдат от –уси€, Ѕлизки€ изток и ≈вропа, като китайската компани€ водила разговори с партньори от авиосектора. ќтделно т€ е представила на ћинистерството на транспорта и намерени€та на Israel Aerospace Industries да изгражда там хангари за ремонт на самолети.

ќт другата страна местните компании предвиждат да се привличат авиокомпании със стимули за т€х. ѕодобен опит вече беше направен в ѕловдив, като общините от региона създадоха "‘онд за развитие на Ћетище ѕловдив - ёжната врата на Ѕългари€" и така беше доведен нискотарифни€т превозвач Ryanair. ј за да не бъде непозволена помощ, сумата отиваше към дъщерно дружество на Ryanair, което в зам€на рекламира региона пред потенциалните пътници. —ега кандидат-концесионерът планира да се включи най-активно във финансирането на тази маркетингова подкрепа.



ќще по темата: общо новини по темата: 262
20.11.2017 »
09.11.2017 »
06.11.2017 »
31.10.2017 »
31.10.2017 »
19.09.2017 »
предишна страница [ 1/44 ] следващата страница






«ареждане! ћол€, изчакайте ...
0
 
 
ѕо-добре ѕ»ћ  и  ÷ћ да го вземат, поне приходите и и инвестициите ще останат в Ѕългари€.
0
 
 
≈стествено, че китайците тр€бва да изберем. “ук не става въпрос да си го отдадем на комун€гите,за кой ли път....и всичко да потъне в забвение. 30 години ги вид€хме,какви бизнесмени са. “о не б€ха,келнери,бармани,свинари,момчета борчета, касиери в банки и счетоводители. рЯ§£рЯШВрЯШБрЯША
0
 
 
 ато не могат да привлекат Ћуфтханза за комбинирано летище-карго и пътници, ще видим какво ще стане.....
0
 
 
и ыапонците састо ,но на китаеца парви му стапи крака.....
0
 
 
ƒано кйтаците доведат по-къдърни мафиоти
0
 
 
–уснаците казаха че не ставаме за спасение повече , т€хната мафи€ вече била тук
0
 
 
какво значи като д€до коледа-само децата в€рват в него и то не всички
0
 
 
јз мошен китаец не съм виждал? ƒа не е сумист? јма те са €понци...
0
 
 
јйде давайте го на китайците за да мога по-бързо да си получавам пратките от јли≈кспрес .—ега чакам повече от месец ,а щом ще има товарен полет вс€ка седмица е супер !
 оментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! ¬сички коментиращи са се съгласили с ѕравилата за публикуване на коментари.
ќще новини от Ќовини от ѕловдив:

»«ѕ–ј“» Ќќ¬»Ќј
« Ќоември 2017 г. »
пон
вто
ср€
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
¬иж още:
јктуални теми
 онцеси€та на стадион "ѕловдив"
ƒёЎ на Ћоко, сезон 2017/2018
Ѕотев - ÷— ј 30/07/17
Ћ€тна селекци€ и подготовка на Ѕотев сезон 2017/2018
÷ар —имеоновата градина придобива нова визи€
назад 1 2 3 4 5 напред
јбонамент
јбонирайте се за mail бюлетина ни !
јбонирайте се за наши€ e-mail и ще получавате на личната си поща информаци€ за случващото се в ѕловдив и региона.
e-mail:
јнкета
 ой тр€бва да поеме управлението/концеси€та на летище ѕловдив?
ћеждународни€т гигант с опит HNA Group
ћестни€т консорциум между ѕ»ћ  и “»« (—иенит)
“р€бва да остане държавно
Ќ€мам мнение
–ј«ƒ≈Ћ»:
Ќовини
—порт
—правочник
ќб€ви
ѕотребители
√–јƒќ¬≈:
ѕловдив
¬арна
Ѕургас
–усе
Ѕлагоевград
«ј Ќј—:
«а контакти
«а реклама
ѕравила
ѕловдивчани във facebook
RSS за новините
‘утбол на живо по телевизи€та
©2004 - 2016 ћеди€ груп 24 ќќƒ. Plovdiv24.bg - ¬сички права запазени. — вс€ко отвар€не на страница от Plovdiv24.bg, се съглас€вате с ќбщите услови€ за ползване на сайта. ¬ъзпроизвеждането на цели или части от текста или изображени€та става след изрично писмено разрешение на ћеди€ груп 24 ќќƒ. ћнени€та изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и ћеди€ груп 24 ќќƒ не носи отговорност за т€х. ѕостав€нето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. —айтът е разработен от ћеди€ груп 24 ќќƒ.
—айтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
—татистика: