ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Започва работата по изграждането на тол системата, вижте всичко за нея
Източник: Plovdiv24.bg 16:41 / 15.01.2018 Отпечатай Изпрати
©
Договорът за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа бе подписан днес в присъствието на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Подписи под документа положиха председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Дончо Атанасов и Михаел Вебер, представляващ изпълнителя КОНСОРЦИУМ "КАПШ ТРАФИК СОЛЮШЪНС".

На церемонията присъстваха също членовете на УС на АПИ инж. Веселин Давидов и инж. Светослав Глосов и Андре Лаукс, главен оперативен директор на "КАПШ ТРАФИККОМ".

Тол системата ще бъде на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (тол) и на база време за леките автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка).

Стойността на договора за изграждане на електронната система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа е 149 997 000 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е 19 месеца. Изграждането й ще бъде за сметка на изпълнителя. След успешното й внедряване инвестицията ще се възвърне със събраните приходи. Очаква се през първата година от въвеждането на системата те да достигнат 1 млрд. лв.

Министър Нанков обясни, че през седеммесечния период, през който ще се проектира, изгражда и внедрява тол системата, ще бъдат направени и необходимите анализи и обществени обсъждания, за да се вземе експертно и политическо решение за тарифирането и обхвата й. 12 месеца са предвидени за т. нар. "одит на системата", като през този период ще бъде доказвана ефективността, функционалността и постигането на заложените параметри по отношение на тола и на електронната винетка.

Предстои да бъде създадена и държавна компания, която ще оперира системата след въвеждането й. Приходите от нея ще бъдат инвестирани в поддръжката на републиканската пътна мрежа и доизграждането на магистралите в страната, каза регионалният министър.

С внедряването на смесената електронна система ще се въведе честен модел на тарифиране, което ще позволи на страната ни да се възползва от геостратегическото си положение. Таксите за тежкотоварни автомобили ще се увеличат 6-7 пъти. Не се предвижда повишаване на цената на нито един вид електронна винетка, но ще има възможности за по-гъвкаво тарифиране за леките автомобили - например уикенд винетка или еднодневна винетка.

В момента 70% от приходите се плащат от леките автомобили. Постъпленията от винетки през 2017 г. са общо близо 352 млн. лв. Приходите от продажбата на различните видове стикери за леки автомобили са около 249 млн. лв., а от винетките за камиони над 3,5 т са 103 млн. лв. През миналата година постъпленията са били с 25 млн. лв. повече от 2016 г., когато са били почти 327 млн. лв. Увеличението се дължи на продадените 700 хил. стикера повече през 2017 г. спрямо 2016 г. През миналата година от водачите на леки и тежкотоварни автомобили са закупени общо 7,5 млн. стикера, докато през 2016 г. са продадени общо 6,8 млн. бр.

Внедряването на тол системата ще даде възможност за насочване на тежкотоварните потоци с икономически ограничения - по-високи такси в пикови часове, обяви министър Нанков. Международният трафик през страната се е увеличил в пъти, а еднодневната винетка за тежкотоварни автомобили струва 23 лв. За сравнение таксата за преминаване по 90-километров магистрален участък в Сърбия е почти 20 лв.

Министърът обясни, че контролът върху плащането на таксата ще бъде осъществяван чрез трафик камери, а това ще спомогне и за борбата с контрабандата. Преброителните камери ще отчитат и средната скорост на движение, което ще съдейства в борбата срещу войната по пътищата.

Като най-голямо предизвикателство в предстоящата работа председателят на Управителния съвет на АПИ инж. Дончо Атанасов определи обучението на необходимите кадри и работата с тол системата. В отговор на въпрос той посочи, че около 6-7 хил. км от републиканската пътна мрежа са в недобро състояние. Между 200 и 300 млн. лв. е годишният недостиг за поддържане на пътищата у нас, но до 4-5 години след въвеждане на тол системата се очаква пътната мрежа в страната да стане още по-добра.

Като част от необходимото за работата на тол системата технологично оборудване ще бъдат изградени, доставени или инсталирани 500 терминала за купуване на маршрутни карти (предплатени билети) и за регистриране и издаване на електронни винетки; 100 стационарни контролни пункта (тол портали); 100 контролни пункта за автоматично претегляне в движение; 50 уреда за лазерно сканиране и определяне на габаритите; център за управление и наблюдение; 2 сървъра и цялостен софтуер за всички компоненти и процеси; 55 автомобила за мобилен контрол и други.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Лъчезар Кальонски
премахни филтъра

-2
 
 
Ще е по скъпа от винетките и ще има доста задръствания
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2018 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Тежък инцидент в база на "Кауфланд"
Инцидент в бургаска фирма, има пострадали!
Ботев в Първа лига, сезон 2018/2019
ВК Марица, сезон 2017/2018
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Какво трябва да е бъдещето на летище Пловдив?
Общината да го вземе и да го направи хубава концесионна процедура
Общината да го вземе и да го управлява сама
Да се даде на "местния консорциум" ПИМК-Сиенит–КЦМ
Да остане държавно
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: