ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Брюксел одобри мегапроект, касаещ София, Пловдив, Бургас! И не само! | ||||||
| ||||||
Новината идва, ден след като търгът за изграждането на жп линията беше отново спрян заради поредното обжалване от фирма, която се занимава с търговия и няма нищо общо със строителството на железни пътища. Изграждането на жп линията Елин Пелин - Костенец е част от скоростната жп магистрала София - Пловдив - Бургас, чието строителство започна през изминалия програмен период с участъка между Пловдив и Бургас. Тя е част от европейския транспортен коридор Изток/Източно Средиземноморие на трансевропейската транспортна мрежа на ЕС (TEN-T). Този коридор преминава през осем европейски страни от Берлин до Атина, като създава важни железопътни връзки в страните от Централна и Южна Европа. "Безпроблемните железопътни връзки за пътници и товари ще стимулират регионалното развитие в България и ще допринесат за изграждането на конкурентна и нисковъглеродна икономика за следващите поколения", каза еврокомисарят по регионална политика Корина Крецу. Жп линията Елин Пелин - Костенец Проектът за ж.п. линията Елин Пелин - Костенец предвижда модернизация и реконструкция на 51 км линии и 5 ж.п. гари. Строителството му е разделено на три участъка Елин Пелин - Вакарел, Вакарел - Ихтиман и Ихтиман - Костенец. Предвижда се още да бъдат премахнати всички пресичания на едно ниво между железопътния транспорт, автомобилното движение и пътниците с цел осигуряване на максимална безопасност. За да бъдат постигнати проектните скорости от 160 км/ч за пътническите влакове и 120 км/ч за товарните, ще бъдат изградени над 20 км тунели, най-дългият от които е 6 км, посочват от Министерството на транспорта. Предвидено е още строителството на над 23 мостове и виадукти с обща дължина на съоръженията приблизително 3 км. Това е най-мащабният не само железопътен, но и инфраструктурен проект, който се финансира от оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура". Стойността му общо е около 1.2 млрд. лева - проектиране, строителство, надзор, отчетност и публичност. От тях безвъзмездната помощ е в размер на 923 млн. лв. Причината да бъде толкова скъп е, че трасето минава през сложен планински участък. Плановете са железопътното трасе да бъде изградено до края на 2023 г. |
Още по темата: | общо новини по темата: 45 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/8 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 02.02.2018 г.
0
на 02.02.2018 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Този плод предотвратява появата на рак и подобрява храносмилането
12:55 / 19.04.2024
Плодът, който прочиства кръвта от тежки метали
11:43 / 18.04.2024
Законовите права за работа и след пенсиониране
12:51 / 18.04.2024
Училище в Пловдив обяви прием в доста интересни паралелки
18:05 / 18.04.2024
Пациент изуми в Пловдив ендокринолог с нивото на кръвната си захар
15:12 / 19.04.2024
Участничка от "Фермата" се разходи из приказен Пловдив
19:41 / 18.04.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета