ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Какво свърши омбудсманът на Пловдив през 2017-а?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:54 / 15.02.2018Коментари (0)1777
©
През 2017-а в институцията на Обществения посредник на територията на Община Пловдив са постъпили 353 сигнала, като от тях 184 писмени, изложени собственоръчно от гражданите, и 169 устни, които са отразени в протокол. Сигналите са разпределени в 17 направления. Това пише в резюме на отчета на обществения посредник на Пловдив инж. Борислав Стаматов.

В количествен аспект казусите, които са решени в полза на гражданите многократно преобладават спрямо тези, които не са в тяхна полза. Гражданите продължават да представят сигналите си преди всичко в лична среща с Обществения посредник. Телефонният разговор, пощата или електронната поща се предпочитат като начин на представяне на проблемите преди всичко от хора, които не могат да се придвижат до приемната на институцията, поради служебна или лична заетост, здравословни проблеми или напреднала възраст. След всеки получен такъв сигнал, обаче винаги
разговаряме с жалбоподателя и по възможност провеждаме лична среща с него.

Съпоставяйки статистиката за 2016 г. и 2017 г. се отчита тенденция на увеличаване на броя на сигналите в следните направления: административно-техническо обслужване, образование, транспорт и безопасност на движението и други (трудово-правни, лични и пр., в т.ч. проява на некомпетентност, недобросъвестност, мудност и незачитане достойнството, правата и свободите на гражданите). Видима тенденция за намаляване на сигналите са в следните направления: етажна собственост, социална политика, топлофикация и електроснабдяване.

Както и в предишни години ресорът "Устройство на територията; незаконно строителство" е с най-голям дял от броя подадени сигнали за изминалата година. При него, обаче няма ръст, а по тематиката, уредена от Закона за устройство на територията обикновено гражданите са много активни. Ресорът с чувствителен скок /над 50%/ увеличение и също с голям дял е "Други (трудово-правни, лични и пр., в т.ч. проява на некомпетентност, недобросъвестност, мудност и незачитане достойнството, правата и свободите на гражданите)". Това е показателно за нуждата, която изпитват гражданите да
потърсят консултация и разрешение на проблеми от всякакво естество без участието на съдебни институции.

Ресорът "Социална политика" е с намаление на броя сигнали, но е на трето място по брой поставени казуси, а темите са най-болезнено остри. Проблемите в "Административно-техническо обслужване" са с голямо увеличение - с около 120%, което е показателно за устойчиво присъствие на трудностите, които гражданите изпитват при работата си с администрацията, а ресорът е на четвърто място по брой сигнали.

Значими и важни са поставените сигнали в направлението "Транспорт и безопасност на движението", тъй като те засягат големи социални групи. Тук ръстът на увеличение е 75% и заема пето място по брой. Не се запазва тенденцията от предишната 2016 г. за намаление на казусите в сферата на образованието, където увеличението е трикратно. Следва да се отбележи, че в рамките на обективните възможности беше получена пълна подкрепа и разбиране от директорите на детските градини и училища, а наложената практика за провеждане на срещи между засегнатите страни спомогна проблемите да бъдат разрешавани по-бързо и ефикасно.

Отчитаме известно намаление на конфликтите, които се създават в рамките на една етажна собственост, но отново бихме настоявали администрацията да има по-голяма ангажираност в прилагането на Закона за управление на етажната собственост (ЗУЕС) и Закона за устройство на територията (ЗУТ). Чувствително е намалението в ресор "Топлофикация; Електроснабдяване и Електроразпределение" - 50%, но тук оплакванията не са насочени толкова срещу монополиста, а преди всичко срещу прехвърлени към частни съдебни изпълнители вземания.

Макар и без увеличение, постоянно е присъствието на казуси, свързани с "ВиК" ЕООД и практиките на мобилните оператори. Не са толкова многобройни сигналите, който не се отнасят в правомощията на Обществения посредник, но те трайно присъстват в работата ни. Въпреки това институцията приема, разглежда и съдейства за всички засегнати проблеми от гражданите. Общественият посредник ежемесечно провежда изнесени приемни в районните кметства по предварително обявен график и с предварително записване, като една от тях е в извън работно време.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Парламентарни избори 2024
Купа на България, сезон 2023/2024
Дублиращ отбор на ПФК Локомотив
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: