ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Въвеждат ековинетки с различен цвят, които ще лепим на колите си
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:27 / 09.04.2018Коментари (14)11225
©
Държавата с нови мерки срещу мръсния въздух. Въвеждат ековинетки с различен цвят, които ще лепим на колите си. Възможно ли е да забранят на старите автомобили да влизат в големите градове?

Съвсем скоро при преглед автомобилите ни ще получават категория – подобно на звездите в хотелите. Но според изгорелите газове. Така наречените "ековинетки", които ще лепим на стъклата на колите си. Как местните власти ще се справят с изгорелите газове от старите коли? И възможно ли е автомобилите с ниска екооценка да бъдат спирани в големите градове или в центъра?

Ще се превърне ли България в автоморгата на Европа, след като някои от големите западноевропейски страни забранят движението на дизелови автомобили по техните пътища? И ще паднат ли цените им заради очаквания свръх внос?

Измерванията показват, че у нас 60 % от замърсяването на въздуха идва от трафика. Средната възраст на автопарка в България е 20 години. А всяка година се регистрират над 260 000 коли втора ръка, внос от Европа. Регистрацията на екоавтомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат близо 2500 хибрида и малко над 270 електромобила.

В Париж колите на пътя са средно на 9 години. А битката с по-старите вече е започнала. Стикерите се лепят на предните стъкла и са в 6 цвята. В зависимост от количеството изгорели газове. Видът на винетката се определя от годината на производство и двигателя на автомобила. Така, в зелено са оцветени стикерите за електрическите и хибридни коли, а в сиво – за най-старите и замърсяващи, с право да циркулират из парижките улици.

До два-три месеца подобни ековинетки въвеждат и за автомобилите у нас. Стикерите ще са в три цвята и ще се лепят по време на годишните технически прегледи. А данните за изгорелите газове ще се подават директно в "Автомобилна администрация".

В битката с мръсния въздух - в Германия кметовете вече могат да забраняват старите дизелови автомобили в центъра на най-замърсените градове. От 15-те милиона коли на дизел, регистрирани там, ще бъдат засегнати над 10 милиона - всички под нормата Евро 6 - пуснати на пазара преди септември 2015 г. Според вносителите у нас новите мерки няма да засегнат много шофьори.

Според търговците на стари коли у нас годишно се продават около 130 000 коли с махнати или неработещи катализатори, което е почти половината от пазара на коли втора ръка. Именно те създавали най-сериозни проблеми за въздуха.

Източник: Нова тв







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Когато вдигнат двойно и тройно заплатите и пенсиите, могат да изискат да караме нови и екологични коли! Преди това НЕ!
Aнонимен
на 09.04.2018 г.
-1
 
 
Дано да спрат старите дизели и колите с газ и с бензин , коли над 15г на метал.
Aнонимен
на 09.04.2018 г.
0
 
 
Новите коли на 5 години са по големи гробници от старите коли преди 2000г. 80% от старите коли карат на газ.Интересно какъв цвят винетка ще им сложат.Според господа умниците годината на производство на двигателя дава гаранция за излизащите газове от аспуха.(или можеби от техния аспух)
0
 
 
Вместо да облепяме прозорците на колите с разни лепенки... да си платим 20 кинта в общината и да мирясате гладници
+1
 
 
Дано под натиска на ЕС се оттървем от пушилниците по улиците. Просто трябва да се обърне пирамидата на данъчното облагане и старите таралясници да плащат повече, а новите автомобили по-малко. А иначе DailyDose, недей така, почитателите на Тотев ще се врежат сега да кажат как транспортът в града е перфектен. Пък аз само съм си въобразявал, че съм чакал 20 минути рейс, който не е спрял на спирката и съм тръгнал по полуразрушения тротоар край синята зона и прекрасни фонтани в кръгово кръстовище, пресичайки на великолепни светофари, докато вдишвам отровите от гореспоменатите таралясници, задръстени от 4 последователни светофара за 1 км разстояние.
+2
 
 
Ековинетки по български. На прегледа дали ще го закичат с ековинетка или мартеница, няма разлика, защото след това няма кой да го проверява. Най-много да измислят да събират по 20лв за тази лепенка, която на практика нищо не променя, автомобила продължава замърсява но с 1 лепенка за която се плащат някакви пари, а в Пловдив няма алтернатива на автомобила. В София рязаните катализатори и много старите могат да ги спират, те имат бърз градски транспорт 4 вида, тук няма нищо такова.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Парламентарни избори 2024
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: