ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Читателски
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Китайците няма да подпишат договора за концесия на летище "Пловдив"
Източник: в.Капитал 10:03 / 19.07.2018 Отпечатай Изпрати
©
Концесионирането на летище Пловдив от китайци няма да се състои. Това стана ясно, след като от китайския партньор в обединението, спечелило концесията на летище Пловдив - HNA Airport Group, са съобщили официално новината на техния представител Асен Василев. Той коментира, че китайската компания няма да успее да приключи с вътрешните си одобрения на бъдещата сделка.

Срокът за подписване на договора с българската държава изтичаше утре. Веднъж той вече беше удължен с един месец по китайска молба с решение на Министерския съвет в средата на юни. С провала на концесията на летище Пловдив китайските инвеститори за пореден път доказаха това, което всички знаят за тях - те просто не се случват, поне не и в България.

На 3 юли по време на ваканция в Прованс в Югоизточна Франция при трагичен инцидент загина съпредседателя и основател на китайския конгломерат Уанг Джен. Това беше предшествано от големи финансови проблеми на конгломерата по света и освобождаването от активи.

Вторият претендент за летището беше "Консорциум Летище Пловдив", съставен от "Тракия икономическа зона" и автотранспортната ПИМК. Последната междувременно спечели концесията на интермодалния терминал край града на тепетата.

Офертата на пловдивското обединение предвиждаше 120 хил. лв. фиксирано концесионно възнаграждение и плаващо от 6% от приходите. Идеята на местните компании беше да се изгради карго терминал, като след това да се намери специализирана фирма, която да го оперира. По отношение на пътниците, надеждите бяха в следващите 10 години те да достигнат 1 млн., а при достигане на максималния капацитет на настоящия пътнически терминал да се построи още един.

Към момента обаче от "Тракия икономическа зона" не могат да коментират, какви ще са процедурите от този момент на сетне.

Китайската оферта спечели надпреварата за 35-годишната концесия с доста по-грандиозни обещания. Офертата за инвестиции беше 79 млн. евро. Концесионното възнаграждение - 600 хил. лв. фиксирана част и 6% от приходите плаващо.

Бъдещият концесионер виждаше летище Пловдив като карго хъб и предвиждаше да се построят два карго терминала и складове зад тях. Отделно щеше да има и два хангара за ремонт и поддръжка, като оператор на базата най-вероятно щеше да бъде израелската компания Israel Aerospace Industries. Предвиждаше се да се открие и линия между Пловдив и Китай три пъти седмично.

Китайската история започва от един малък авиопревозвач. Впоследствие компанията се превръща в конгломерат в сферата на авиацията, туризма, недвижимите имоти, финансите и т.н. с активи и имоти за над 200 млрд. долара. През 2016 г. групата придоби кетъринг компанията Gategroup, част от швейцарската Swiss. Конгломератът участваше активно в мащабни сделки през годините. HNA влезе сред акционерите на Deutsche Bank и Hilton Worldwide.

Успоредно с обявяването на избора на правителството за концесионер на летище Пловдив обаче започнаха да излизат наяве и проблемите на китайския конгломерат. Той започна да се освобождава от собственост, от една страна, за да спази разпоредбите на китайското правителство за ограничаване на чуждите инвестиции. А от друга, за да намали огромните си задължения, резултат от голямата й експанзия през последните няколко години.

HNA Group Co. започна да разпродава активи в Ню Йорк, Сидни, Лондон. За да намали дълга си, продаде международни активи на стойност 15 млрд. долара, включително и дела си в Hilton. Освен това компанията отказа оферта за придобиването на австралийски логистичен бизнес за 280 млн. долара.


Още по темата: общо новини по темата: 295
11.10.2018 »
10.10.2018 »
05.10.2018 »
04.10.2018 »
26.09.2018 »
18.09.2018 »
предишна страница [ 1/50 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Как може да се ползва лицензирана писта за частен самолет ?
+1
 
 
И без тях ще се случат нещата! Успех на следващия по право - Консорциум Летище Пловдив!
-5
 
 
голям праз станало :) ..... в случая имахме двама кандидати :) първият се отказва ..... да дерзае вторият :)
0
 
 
Аааа каква стана . Ай стига . Къде са китайците .
-4
 
 
Много му се събра на Московския Гет муув
+2
 
 
Поредната провалена сделка от управляващата мафия. Така стана с приватизацията на БулгарТабак и много други печеливши предприятия. Не ги продадоха законно, анулираха се няколко процедури по продажбите им и така докато ги купи "точния" човек. А после източване и фалит, работниците на борсата. И това летище го очаква същата съдба. Нищо не се е променило през последните 25 години, схемата е ясна.
Aнонимен
на 19.07.2018 г.
+1
 
 
Нали не бяха китайци,а поставени лица? А разбирачи ?Ако бяха неКитайци,какво ги бъркаше да ползват само името на Компанията щом имат пари.Разбрахте ли сега колко манипулативни тролчетата сте и лъжци.Ама те китайчетата си хортуваха с Московски.И няма да се очудя ако се появят като кандидати за концесията на София.Щото много бързо я пуснаха тази концесия преди да се подпише за Пловдив :) Нищо де.Ред е на местния ТИМ да окрупни транспортните си позиции.Ганьо ще черпи.Екипа управляващ летището е партньор в концесията на ПИМК и ще продължава "творческата" си дейност.Само ,че досега трупат милиони загуби от своя опит на държавен гръб.Сега тоя опит и умения ще са за ПИМК.Да им е честито!Това е Божие знамение :) Да пукне нелепо шефа,че да се откажат и следващите да са нашите хора.Ама колко са наши...ако бяха наши що ще избират фалшивите китайци.Опорни топки имате ли сега Ганьо ?
-2
 
 
С китайци не се работи .... може да излезеш на кафе само с тях, винаги ще направят някоя мизерия ....
-3
 
 
цултурна столиза и да ныама летицхте Като ксората
+1
 
 
Хаха ... това беше очаквано. Още като чухме, че отлагат с 1 месец ми светна червената лампичка, а като прочетох, че директора на компанията е загинал при неизяснени обстоятелства вече бях сигурен, че няма да подпишат никога и слава Богу. От китайци добро не очаквайте - добре, че няма таргите им да бръмчат над града и замърсяват допълнително въздуха. Наистина една добра новина!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2018 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2018/2019
50-те най-добри спортисти на Пловдив за всички времена
национален отбор по футбол
Брутално убийство в Русе
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Какво трябва да е бъдещето на летище Пловдив?
Общината да го вземе и да го направи хубава концесионна процедура
Общината да го вземе и да го управлява сама
Да се даде на "местния консорциум" ПИМК-Сиенит–КЦМ
Да остане държавно
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: