ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
В Пловдив ли са най-слабите шофьори?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:15 / 19.01.2019Коментари (11)13272
©
През последните години броят на леките автомобили, използвани от населението непрекъснато нараства. Поради това големите градове са принудени да вземат мерки за намаляване на трафика. Построяването и разширяването на софийското метро без съмнение е най-добрата мярка за справяне с трафика в столицата. За съжаление в град Пловдив подобна мярка не може да бъде приета. За намаляване на трафика тук може да разчитаме на редовен градски транспорт, на велоалеи, разширяване на основни улици и булеварди и прокарване на нови.

Статистиката за първите десет месеца на изминалата 2018 година показва, че Пловдив оглавява черната статистика за страната, с най-много катастрофи -  785 в Пловдив и областта, 375 в самия град. В Пловдив и областта са загинали 68 души, а ранени са 1020 човека, съответно 12 души загинали и 426 ранени за самия град.

В София и областта инцидентите намаляват в сравнение с 2017 година, и са 684 за първите десет месеца на 2018 година, като обаче е нараснал броя на жертвите в сравнение с предходната година, поради такива тежки инциденти като трагичната катастрофа в Искърското дефиле от август месец на 2018 година. На трето място по брой се нарежда град Варна и областта с 603 катастрофи и 39 души загинали.

Пловдивчани не приемат упрека, че са лоши шофьори. Даже напротив. Според пловдивските шофьори, целият проблем с трафика, всички тежки катастрофи, проблеми с движението, се дължат единствено на множеството приходящи коли, сред които най-популярните започващи с номера СТ, Х, РА, СМ и т.н. Или в краен случай на такива с номера РВ, но принадлежащи на хора от малцинствата или на селяни живеещи извън град Пловдив. Истина е, че голямото строителство и презастрояване и в централните и в крайните пловдивски квартали доведе още по-голям брой хора и съответно автомобили в града. Но това не е единствената причина за нарастването броя на инцидентите.

Гордостта на пловдивчанина отпреди десетилетия, че е добър шофьор, а в столицата например или в някои по-малки областни градове движението е ужасно, трябва да бъде преразгледана. По улиците на града масово се забелязва превишаване на скоростта, резки маневри, неспиране на пешеходни пътеки, отнемане на предимство, недаване на мигач или на каквато и да е индикация за предстояща маневра. Като цяло движението е разкъсано, несъобразяващо се с другите участници на пътя и рисково, пише ПОТВ. Тук трябва да отбележим, че дори в София при цялата натовареност, движението сякаш тече по гладко. Това показва и статистиката за по-голямата част от изминалата година. Фактът,че като население София и областта е два пъти по многобройна от Пловдив и областта, а пътните инцидентите са приблизително еднакви, би трябвало да ни накара да се замислим.

Трябва да се отчете и факта, че една от причините за нарушаване на пътните правила е представата за безнаказаност. А тази представа се създава от незнание и неспазване на законите на страната и наличието на корупция. България и Румъния са водещите страни сред тези в Европейския съюз по брой жертви на пътя. Като броя на жертвите е точно два пъти по висок от средния за страните от общността.

Съобразяване с правилата за движение и най-вече спазване ограничение на скоростта са единствения начин за намаляване на пътните инциденти. Съобразяване с другите участници в движението и пешеходците също. Ако вместо поредната псувня просто намалим скоростта, която вероятно вече сме превишили, ще разберем че виновни всъщност са не другите, а ние. Ако някои инциденти не могат да бъдат избегнати, други могат, именно по този начин.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Готова съм цяла седмица на мои разноски да возя двама шефове на Пътна полиция в Пловдив.Аз да им посочвам нарушителите, те само да ги глобяват реално.Ако КАТ подкрепя предложението ми може и един месец да ги разкарвам из града и те само да глобяват.
на 19.01.2019 г.
+1
 
 
Като мярка за облекчаване на трафика може да се предприеме пускането на втората/третата лента по много от булевардите като се премахнат вечно за малко спрелите гладни за дюнери и гироси примати селяци!!!!
на 19.01.2019 г.
+4
 
 
Какво значи "слаб шофьор"? По-скоро проблема се породил поради липаста на контрол и когато виждаш , че правейки глупости , никой не те наказва , почваш да свикваш и най-тъпото е че почваш да го приемаш за нормално. Ако имаше контрол на пътя , който да следи за реда на пътя , тогава нямаше да има проблеми. И пак скоростта е проблем , но не трябва всичко да се приписва на нея. Ако погледнете пътните полицаи са написали повече глоби за превишена скорост отколко за по груби нарушения - пресичане на червено , изпреварване на пешеходна пътека , не пускане на пешеходец , любимото на всички неправилно паркиране , неправилно пререждане , липса на сигнализация ( прословутото Мигачу :D) и др. , но най-тревожно е че подобно поведение се толерира , вместо да се наказва . То такива водачи и проблема с циганите според мен трябва да са напреден ред , всичко останало може да чака , но това ... Не може полицаиите да се крият , като мишки да слагат камери , но става ли дума за нарушение на което станали свидетели да си продължават все нищо не се случило ( най-често съм виждал как подминават хората , които карат напред през лента наляво при червен сигнал) И проблема не е в приждащите коли , а в 90 % от локалните джигите е плюс РА, Х и Е - това са най-големите дебили на пътя и тъй като няма контрол в Пловдив , какво по-хубаво място да доказват , колко големи убавци са . Да добавим и BMW XX , Audi QX и някой голф за разнобразие и картинката е пълно мазало. Случаите не са единични , така че слаби, не бих казал по-скоро тъпи говеда , които не ясно как са взели книжка и такива "професионални" шофьори , които вместо да спазват закона , започват да мислят и да се опитват да докажат тяхната "правдоподобна" теория... На пътя не трябва да се мисли ,а трябва да се спазват елементарни правила и да не се правиш на нещо повече , от което всъщност си и тогава нещата биха се нормализирали ...
+3
 
 
Слаби не, глупави бих казал. Толкова селяци има, че ме е яд да карам. Това е наследство от свободията, която ни позволявала родната милиция...
+2
 
 
Нито слаб нито силен шофьор може да промени нещо в Пловдив. Нито да разшири, нито да прекара нови улици и булеварди нито да затвори 2 от малобройните пътни артерии в града.
+4
 
 
Не са слаби , а тук всеки смотаняк си мисли , че е родът на Dankan Mc'Laud и че е най-добрият пилот в света.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Стрелба в Москва
Бомби в училищата
Мигрантски натиск към България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: