ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Само в Plovdiv24.bg! Говорят експертите, изготвили новия Генерален план за организация на движението (СХЕМИ)
Автор: Мариана Панчева 09:09 / 09.05.2019Коментари (10)13457
Готов ли е проектът на генералния план за организация на движението в Пловдив и кои са конкретните решения, предложени от изпълнителите му? За своите читатели, а и в интерес на всички пловдивчани, репортер на Plovdiv24.bg се свърза с фирмата-изпълнител "Трансконсулт - 22" ООД. 

"Генерален план за организация на движението (ГПОД) се изработва със срок на валидност до 5 години. В него се залагат краткосрочни мерки за подобряване на транспортната обстановка. Планирането и проектирането на нова улични мрежа и пътни съоръжения не са обект на разработка от ГПОД. Генералните планове се изготвят в три фази – "Анализ", "Предварителен проект" и "Окончателен проект". Генералният план за организация на движението на Пловдив е с изготвен Предварителен проект, съгласуван с компетентните органи (ОДМВР - Пловдив, сектор "Пътна Полиция", Регионална дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението", Областно пътно управление – Пловдив, Регионална Здравна Инспекция – Пловдив) и му предстои единствено приемане от Експертния съвет по устройство на територията. "Окончателен проект" на ГПОД съдържа всички схеми от "Предварителен проект" както и обобщена схема на основните пътни знаци, необходими за реализирането на мерките заложени в "Предварителен проект". Може да се каже, че разработването на Генералния план за организация на движението на Пловдив е във финалната си фаза", разказа инж. Емилия Попчева от екипа на "Трансконсулт - 22".

По думите й в проекта са заложени множество краткосрочни мерки за организиране на пешеходното, велосипедното и автомобилното движение. Някои от тях не са прилагани досега в града под тепетата.

"Пример са заложените BUS ленти за увеличаване съобщителната скорост и стимулиране пътуванията с градския транспорт за сметка на тези с личен автомобил. Предложенията са за участъците от уличната мрежа с осигурени две или три ленти в посока и честотата на движение на автобусите - 15 и дори повече коли на час в една посока (бул. "България", бул. "Санкт Петербург", бул. "Княгиня Мария Луиза", бул. "Васил Априлов", бул. "Христо Ботев", бул. "Шести Септември", улица "Съединение" и др)", разкри инж. Попчева.

Направени са и предложение за разширение на зоната за платено паркиране в карето между бул. "Марица", бул. "Васил Априлов", бул. "Руски" и бул. "Шести септември" и карето между ул. "Любен Каравелов", бул. "Христо Ботев" и бул. "Руски". Проектът предвижда места за организирано паркиране по нововъведена еднопосочност по уличната мрежа в ж.к. "Христо Ботев", ж.к. "Христо Смирненски", ж.к. "Младежки хълм", кв. "Каменица" и кварталите в район "Северен".

Интересно е предложението, касаещо развитието на веломрежата в града. Специалистите подчертават, че изграждането на нови велосипедни алеи по съществуващата улична мрежа е възможно единствено и само чрез отнемане на площи, предвидени за пешеходно и автомобилно движение или зелени ивици. Затова в проектната схема умишлено не са заложени обслужващи велосипедни трасета.

"Според нас първо трябва да се подсигури ниска скорост в кварталите, да се обособят райони с действащ режим на "жилищна зона", с позволена скорост до 20 км/ч. Местните велосипедни връзки от обслужващата мрежа трябва да минават по тихи зони с успокоен трафик, без някаква специална физическа инфраструктура", коментира експертът. В тази връзка в проекта за "жилищни зони" се предлага да бъдат обявени кв. "Захарна Фабрика"; кв. "Гагарин"; кв. "Христо Ботев", кв. "Христо Смирненски" и района между бул. "Цариградско шосе", бул. "Освобождение", ул. "Лев Толстой" и ул. "Генерал Радко Димитриев".

Направено е и предложение за ревитализиране на уличното пространство на ул. "Младежка" и прилежащите му площи, включително площад "Никола Мушанов" чрез въвеждане на споделено пространство с цел създаване на максимално благоприятни условя за живущите и гостите на квартала, разказа Емилия Попчева. По думите й споделеното пространство предвижда обща повърхност за движение за всички участници в движението и е съвременен метод за успокояване на трафика чрез създаване на възможности за отдих, социални взаимодействия.

"Препоръчваме изготвяне на проект за реконструкция и облагородяване на бул. "Марица север", както и на прилежащите и тротоарни и зелени площи като се заложат някои основни изисквания за успокояване на движението, намаляване на скоростта до 20 км/ч и осигуряване на безопасност на всички участници в движението", изтъкна още тя. 

"Като цяло фокус на нашата разработка е осигуряването на безопасност на движението. Предвидени са множество краткосрочни мерки за намаляване на транспортния травматизъм - изграждане на изкуствени неравности за намаляване на скоростта, изграждане на повдигнати пешеходни пътеки, изграждане на спасителни пешеходни острови, изграждане на изнесени тротоари, поставяне на пешеходни парапети за канализиране на пешеходното движение, изграждане на пешеходни светофари, изграждане на нови светофарни уредби за организиране на движението и много други", увери експертът на "Трансконсулт - 22".

Това далеч не е първата задача на фирмата с над 20-годишен опит в проектирането на пътища и изработване на Генерални планове за организация на движение, транспортно-комуникационни планове, проектиране на градски кръстовища и възли, проектиране на улична мрежа и транспортното им моделиране. Справка сочи, че сред най-значимите проекти, разработвани от експертите й са Генералният план за организация на движението на София, проектите за бързите автобусни линии на Бургас и Варна, изготвяне на предпроектни проучвания и оценка на приложимостта за изграждане на буферни паркинги в ключови зони на Бургас.


Още по темата: общо новини по темата: 103
23.03.2024 »
09.03.2024 »
04.03.2024 »
24.02.2024 »
19.02.2024 »
17.02.2024 »
предишна страница [ 1/18 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Имам два въпроса: 1. Относно бул. Копривщица защо се налага, ЧЕТЕРИ ЛЕНТОВО платно ,пресичащо БЕЗ предимство ТРИ ПРЕЛЕЗА , да се направи еднопосочно. Ще изградите ли поне паркоместа от някоя лента. 2. Кой е "специалиста" определил и изготвил пътната маркировка, показваща, че на прелезите на "Пещерско шосе' и "Свобода"и от четирите ленти може да се движиш направо, при положение че ширината на прелеза позволява ПРЕМИНАВАНЕТО само на ТРИ коли.
0
 
 
На трола ФИЛИПСБУШ днес много работа му се отвори....Ще ти се скапе мишката да цъкаш минуси бе!!!!
+2
 
 
абе я ги мани тея специалисти бе .... я го дайте тоя план на форумните професори начело с минчо и циклопа :) за нула време ще го разчертаят на хартията от кренвиршите :)
+6
 
 
Колкото и велоалей да се направят, колкото и БУС ленти да се нарисуват, колкото и еднопосочни улици да се правят разберете ЕДНО нещо - докато има постоянно "спрели за малко" на мигачи където и за КОЛКОТО си поискат - нищо...НИЩО няма да се промени!!! Докато КАТ подминават всеки, който е спрял в кръстовище, върху пешеходна пътека и т.н....НИЩО няма да се промени!!! Докато има такива БЕЗНАКАЗАНИ селски прояви по пътя - НИЩО няма да се промени!!! Пък Вие господа си правете колкото си искате планирания за движението из града ни. Докато органите на реда не започнат да глобяват своеволията на всеки втори по улиците....да, познахте - НИЩО няма да се промени! Благодаря....
-1
 
 
цитат:
Специалистите подчертават, че изграждането на нови велосипедни алеи по съществуващата улична мрежа е възможно единствено и само чрез отнемане на площи, предвидени за пешеходно и автомобилно движение или зелени ивици.
И това сега ли го откриха? След като поне половината от и"изградените" велоалеи са точно за сметка на пешеходците и на пропускателната способност на булевардите...
на 09.05.2019 г.
-3
 
 
И не разбрах , защо "Планирането и проектирането на нова улични мрежа и пътни съоръжения не са обект на разработка от ГПОД" не е ли редно и те да се занимават с това и на фона наовата преработена схема да дадат и да пробутват идеите си. Защо както изчетох , повечето мерки ще доведат до по-голям хаос , какъвто е момента. Имайки предвдив , че очакваме в близките 5 години да се работи по проекти , като пробива под централна гара , модър царевец , мола на сточна гара и според тях това няма да промени ифраструктурата на града. Това с нелепите кръгови на места , където те са необходими и по-скоро пречат (на моменти прокопаването или повдигането на пътя е по-евтино от едно кръгово) От това изречение: "Според нас първо трябва да се подсигури ниска скорост в кварталите, да се обособят райони с действащ режим на "жилищна зона", с позволена скорост до 20 км/ч." си личи , че не познават хората притежаващи коли с регистрация РВ, РА, Х - това по-скорост би провокирало повече аварии и решения или въобще да се затворят зоните и да се пускат само местни коли т.е. такива които имат постоянна регистрация там и да се отведе трафика към по-големите булеварди , където да се разположата караулки на органите на реда ... Но това с BUS в София трудно ги следят ,а и повечето (осоновни коли от високия клас) не ги спазват особенно в час пик и настъпват хаос , а сега си представете в тесните Пловдивски улички , как ще се спазват , където почти всеки втори си кара , както си иска... Не се споменава какво ще се прави с този проблем : безотговорните водачи... Имама много върху какво да се работи , но незнайно защо разпиляват и то доста ресурса , който имат...
Сподели какво ново....
на 09.05.2019 г.
0
 
 
Аз ли бъркам или не съм чел материала внимателно? Никъде не видях даже споменаване на кръгово! Кога най-сетне ще разберем, че по-добро решение от кръгово е само преминаване на различни нива! А за такова решение пари няма. Следователно, трябва да се наблегне на масовизация на кръговите кръстовища.
0
 
 
Ужас :О! Б@хте@експерти! По-недомислен план не е имало в Пловдив! Двупосочни улици са станали еднопосочни, без да има нужда. Спрете това безумие!!!
Накъдето и да отива тълпата – бягайте в обратната посока. Тя винаги греши.
на 09.05.2019 г.
+1
 
 
А-ха, значи това са умниците, които искат да направят движението по "Копривщица" отвратително.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Детско-юношески футбол
Катастрофи в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
49-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: