ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
След жалба на пловдивчанин: Глобиха Billa за шашма с промоционална бира!
Автор: Георги Василев 19:36 / 14.04.2020Коментари (94)53546
©
Дружеството "Билла България" ЕООД беше глобено с 1500 лева от пловдивската Комисия за защита на потребителите (КЗП), предаде репортер на Plovdiv24.bg. Санкцията е потвърдена от съда. До това се е стигнало, тъй като наш съгражданин подал сигнал до комисията, след като многократно не успял да си закупи промоционална бира от магазини в Пловдив.

Сигналът на мъжа до КЗП е от 1 юли миналата година. Потребителят посочил, че в брошурата за периода 27.06.2019 г. - 03.07.2019 г. е обявена промоция "Вземи две, плати едно", като конкретно визира бира "Леденика" 1 литър.

Подателят сезирал контролния орган, че от началната дата на стартиране на кампанията до датата на подаване на сигнала ходил 4 пъти до "Билла"-та на бул. "Македония", но въпросната бира така и не намерил. Дори ходил до магазина на "Коматевско шосе", но и там ударил на камък.

Така служители на КЗП организирали проверка в магазина на бул. "Македония“: В търговската зала на обекта били изложени и се предлагали стоки на промоционални цени. На видно и достъпно за потребителите място в търговския обект били поставени рекламни брошури, които масово се разпространяват и на територията на град Пловдив.

Разгледана била и рекламната брошурата, в която била обявена промоция с текст "Вземи две, плати едно". В хода на проверката е констатирано, че в търговския обект не се поддържат количества от поместения в брошурата  продукт (1+1 бира "Леденика" от 1 литър). На щанда с бира е поставено табло, информиращо за обявената промоция, на което пишело, че всички оферти 1+1 са валидни до изчерпване на количествата. Същият надпис бил поместен с дребен  шрифт на последна страница на брошурата.

По време на проверката мениджърът на обекта заявил, че на въпросната дата бирата се е предлагала за продажба, но тъй като клиентите закупували в големи количества, същата се е изчерпала.

Последвала документална проверка, където били разгледани покупни документи, удостоверяващи заредени количества от бира "Леденика" 1 литър във въпросния период – общо били в магазина били заредени 9 промоционални комплекта от по 2 бири.

Според Закона за защита на потребителите за нелоялна практика може да се смята тази, при която има кумулативното наличие на следните елементи:

- Покана отправена от търговеца до потребителя  за покупка на определени стоки или услуги на определена цена.

- Невъзможност да се достави тази стока или услуга или да се достави в "разумно количество“.

- Непосочване на разумно основание, поради което не може да се достави стоката или услугата в разумно количество.

 Така бил съставен акт, в последствие и наказателно постановление, срещу което от "Билла" подали жалба в съда. Според магистратите, от доказателствата по делото се установи, че за целия едноседмичен период на промоцията в процесния магазин са осигурени общо 9 промоционални комплекта от по две  бири "Леденика", за които важи промоцията  "плати една, вземи две бутилки".

Това количество с оглед вида на стоката, нейната цена и мащаба на рекламната кампания (констатирано е, че брошурите масово се разпространяват на цялата територия на град Пловдив) по никакъв начин не може да се счете за разумно и достатъчно с оглед реална защита интересите на потребителите. В същото време както в брошурите, така и на място в магазина липсва посочено разумно основание, поради което задължението за доставка на разумно количество не може да бъде изпълнено.

Според съда, възражението че деянието на жалбоподателя е несъставомерно, доколкото на  брошурата е отбелязано, че "всички оферти са валидни до изчерпване на количествата" е неоснователно. Това би било добросъвестно само ако търговецът е осигурил разумна начална наличност, кореспондираща на естеството на стоката или услугата, обема на  направената реклама и предложената цена.

При отчитане на естеството на промоционалната стока (разпространена марка бира), промоционалната цена ( 1 лев и 49 ст.) и обема на извършената реклама (брошурите свободно се разпространявали из град Пловдив) съдът намира, че у търговеца липсва добросъвестност,  доколкото осигуреното количество (9 промоционални пакета от по 2 бири) за целия срок на промоцията (1 седмица) не може да се счете за разумно и пропорционално, поради което и търговецът не може да се освободи от отговорност с доказване, че върху брошурите е било налично отбелязване, че промоцията важи до изчерпване на количествата.

Затова и глобата от 1500 лева била потвърдена. Решението подлежи на обжалване пред пловдивския административен съд.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Кирил Николов да имаш пръст в това ? :D
0
 
 
az jivea v espania i kato neshto lipsva v carrfour mojesh da napravish porachka i kogato doide go kopuvash na promo tsena
0
 
 
Браво на хората които си търсят правата
0
 
 
Държавата защо не вложи пари за българска верига и да определя условията
0
 
 
Браво на човека, че си е остоиял правата!
на 16.04.2020 г.
0
 
 
Преси две седмици в брошурата им имаше пиле Градус,за което се оказа,че в магазина не са и чули за такова нещо,казаха ,че изобщо не били получавали Градус
0
 
 
Използват корона вироса да си правят далаверите
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Ботев в Първа лига, сезон 2023/2024
Парламентарни избори 2024
Григор Димитров в турнири през 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: