ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Подозрение за корупция гръмна около конфискуваните канадски тролеи | ||||||
| ||||||
Поради съмненията си, той щял да настоява митничар № 1 в България Ваньо Танов да извърши вътрешна проверка по случая. Прозирала завера, от която да намаже Батаклиев. "Ако се продадат на търг, единственият частник в България, който има интерес към тролейбуси и притежава контактна мрежа, се казва именно Батаклиев", обясни Беляшки. "Тези пловдивски бизнесмени могат да си изказват всякакви хипотези и да си дават каквито си щат изявления в своя защита, но по пътя на каква логика може някой да обвинява митницата в корупция?", реагира пресаташето на бургаската митница Катя Иванова, която на всичкото отгоре е виждала наживо машините и се чуди как някой си ги представял за град като Пловдив. Тя припомни, че поне пет-шест пъти митницата изпращала писмени известия за законовите срокове и тяхното удължаване, но така и не получила нито търговски, нито митнически документи за вноса. "Законът е императивен, ако сроковете не се спазят, стоката се конфискува автоматично в полза на държавата. Щяхме да го сгазим, ако не бяхме конфискували тролейбусите", категорична беше Иванова. От национална агенция "Митници" също отхвърлиха подозрението като неоснователно, тъй като НАП прави процедурите и провежда търга и не може някой извън тях - като бургаския митнически шеф, който няма нищо общо с продажбата, да извърши корупционни действия. Междувременно, макар и идването на тролейбусите в Пловдив да става все по-виртуално, сагата в бистрене на отношенията между вносителя и поръчителя им продължава. Кой какво кому дължи ще решава съдът, където почувствалият се измамен Батаклиев хвърли казуса за решаване. Той твърди, че си ги е платил и те е трябвало да му бъдат доставени чак в Пловдив, но бил изигран в цената, която в действителност била неколкократно по-ниска от броеното. На коренно противоположната позиция е Беляшки. Заедно с канадските си партньори той е решен да отнесе въпроса в международния арбитражен съд. Разваляне на приватизационния договор с Батаклиев за "Градски транспорт" се кани да поиска на тазседмичното заседание на надзорния съвет на агенцията за приватизация Дани Каназирева, която е негов член, като единствената законосъобразна последица от неизпълнението му, иначе можело да бъдат обвинени в безстопанственост. За подобно нещо тя настоява още от лятото на 2008 г. и заради упорството си беше отстранена като председател на надзорниците. Илюзиите на колегите й с червена партийна разцветка, че Батаклиев ще се справи с приватизационните си задължения, обаче също започнаха да се изпаряват. Последният за поредно удължен срок за ангажимента му да достави 65 тролея изтече в края на май. Поради липсата на достатъчно електротранспортни превозни средства, "Градски транспорт" не може да изпълнява дори сключения с общината договор за транспортна услуга и покрива едва три от общо седемте тролейбусни линии. Под въпрос било доколко редовно приватизаторът изплащал лизинговите вноски за новите си 60 автобуса и поради това над тях също тегнела заплахата от изземане. Чака се решение и на Върховния съд дали изобщо ще ги признае за инвестиция, тъй като се изплащат не от фирмата-приватизатор "Транс сити", а от "Градски транспорт". "Целта на приватизацията е финансовото стабилизиране на едно дружество. Когато за първи път преди две години сезирах обществеността за истинската картинка около фирмата, мотивът ми беше, че вместо стабилизация, се трупат нови задължения. Същевременно общината губи контрола си над обществения транспорт, оставяйки го в ръцете на частни превозвачи. В приватизираното дружество минаха и сериозни активи - около 70 декара. При това положение не можеше ли общината сама да си купи на лизинг автобуси и тролейбуси?" - логично попита Каназирева. В многобройните коментари на читателите на Plovdiv24.bg по темата с тролейбусите пък може да се види почти тоталното отрицание на доставката от Канада. Мнозина смятат, че конфискацията им е спасила Пловдив да заприлича на декор на стари американски филми от 60-те години на миналия век. |
Още по темата: | общо новини по темата: 159 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 15.06.2010 г.
+1
12. 03 1912 г. – 12. 03. 2012 г. 100 години "Ботев" Пловдив Since 1912.
на 15.06.2010 г.
+4
на 15.06.2010 г.
+2
на 15.06.2010 г.
+2
на 15.06.2010 г.
+3
на 15.06.2010 г.
+2
на 15.06.2010 г.
+2
цитат:
Ми можеше. Държавата трябва да си държи печелившите предприятия, а губещите да ги концесионира/приватизира, като ГТ май излиза, че не била губеща, след акто си изплаща 60 автобуса макар ужасното управление на Батака. При това положение не можеше ли общината сама да си купи на лизинг автобуси и тролейбуси?
You can't rely on other people to make you happy
на 15.06.2010 г.
+6
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Новини от Пловдив:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Абонамент
Анкета