ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Автомагистрала "Тракия" потъва
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:59 / 04.08.2010Коментари (8)6016
© Plovdiv24.bg
Има реална опасност да се наложи мащабен ремонт на най-новия участък на автомагистрала "Тракия" (Чирпан - Стара Загора). За това алармира председателят на Браншова камара "Пътища" Румен Йовчев. Според него чисто новият аутобан вече плаче за ремонт, за който са необходими поне 10-12 млн. евро.

"Проблемите са много. Насипите на всички надлези по трасето не са укрепени и заради ерозията устоите им са подронени. Освен това са се появили коловози от двете страни на трасето, а има и голяма вероятност пътят в последните километри преди Стара Загора да започне да потъва", категоричен е Йовчев.

Затова според него не е виновен изпълнителят на строителството "Трейс Груп", а зле подготвеният проект от държавата, който бил направен единствено с идеята да бъде възможно най-евтин. От компанията сигнализираха навреме какви са проблемите, но бившето ръководство на Агенция "Пътна инфраструктура" не им обърна никакво внимание, обясни шефът на браншовата камара.

Според специалиста по трасето вече има леко вибриране, което не застрашава движението, но след година-година и половина бабунките щели да станат над 1 сантиметър и да се наложи ремонт. Тогава трябвало да се сложат и добавки, които предотвратяват появата на коловози.

"По приумица на бившия шеф на АПИ Веселин Георгиев беше отменено озеленяването на трасето. Казваше: Дядо Господ си знае работата и той щял да озелени, но докато това стане, ерозията си свърши работата", посочи инж. Йовчев. Също от криворазбрана пестеливост била отменена облицовката с бетонни плочи на насипите.

Според Йовчев поне 50% е вероятността последните километри на магистралата, които са в райони с оризища, да "потънат" поради липсата на втори отводнителен канал и да се наложи да бъдат строени наново.

Трябваше да се изградят допълнителни съоръжения. Сега тялото на магистралата е под вода, при всеки по-сериозен дъжд и настилката няма да издържи дълго, смята Йовчев. Според него при потъване на пътя ремонтът ще струва много скъпо, защото на практика проблемните отсечки трябвало да се строят наново.

Ако приемем, че подобен сценарий е съвсем реален за около 5 километра от пътя край Стара Загора, затова ще са необходими около 10 млн. евро. За премахването на коловозите ще трябват още 2-3 млн. евро за цялото трасе, а за озеленяване и укрепване на надлезите - около 1 млн. евро, изчислява Йовчев. Според него затова ниската цена не винаги е най-доброто решение при пътните проекти и не трябва да се превръща в база за сравнение при стартиране на търгове за нови магистрали.

В момента се строят следващите два участъка от магистрала "Тракия". "Трейс Груп" спечели проекта между Стара Загора и Нова Загора, а от понеделник гръцката компания "Актор" започна строителството на Нова Загора - Ямбол. До месец се очаква да започне и последната отсечка от аутобана Ямбол - Карнобат, където изпълнител е "Холдинг Пътища".

Източник: в. "Труд"



Още по темата: общо новини по темата: 656
10.11.2023 »
26.10.2023 »
12.10.2023 »
19.09.2023 »
21.08.2023 »
24.07.2023 »
предишна страница [ 1/110 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Всичко българско и родно се прави през куп за грош. Но на кой ли му пука? Не е важна инфраструктурата. Има значение само гъзът ти да се вози в Голф 3ката и отвътре да дъни гнусната чалгия.
v moito sarce nikoi ne sprq,pusnah te teb,vqrvai v tova!mnogo ranih i s mnogo igrah,no kakto s teb s nikoi ne bqh!
на 04.08.2010 г.
+1
 
 
Нормално за България , некачествен или недомислен строеж и после.....
0
 
 
всичката ни работа е такава - временна
0
 
 
дано да се вземат мерки и да се предотврати този лош сценарии
+2
 
 
Май не напразна ще се окаже онази приказка за евтиното, което излиза скъпо а? ;)
0
 
 
Така е .... сега се строи и след 1 година всичко е по старо му !
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Бум на коклюш в България
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Политическо противоборство в САЩ
Облагородяват Градската градина
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: