ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
Читател: Писна ми! Тролеи парализират движението и замърсяват въздуха!
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:43 / 16.02.2012Коментари (54)10486
© Plovdiv24.bg
Тези дни в коментарите под статиите на Plovdiv24.bg се разгоря сериозна дискусия на тема трябва ли да бъде премахнат тролейбусният транспорт в Пловдив, или трябва да бъде спасен. Много от гражданите твърдят, че тролеите са най-екологичният масов транспорт, наш читател обаче ни изпрати своето мнение. Публикуваме го без редакторска намеса.

"Здравейте, за разлика от повечето хора аз вече не съм привърженик на тролейбусния транспорт, или поне не и в този му вид, в който е в Пловдив в момента. За да не бъда голословен, ви давам пресен пример. Снощи, в час пик около 18:00, се прибирах към "Южен" през Сточна гара. На Бетонния мост един тролей пъплеше с максимум 5-10 км/час. Нямаше видима причина празният тролей да се движи толкова бавно, освен тотално грохналият му вид. Бавното му придвижване, в участък, където не може да бъде изпреварен, предизвика адско задръстване, което стигна чак до светофара на Сточна гара. Десетки коли останаха парализирани в "тапата" зад тролея около 20 минути. Досещате се, че това се повтаря с всеки тролей, който преминава оттам, а и не с

АНКЕТА:
Трябва ли да има тролейбусен транспорт в Пловдив?

Да
Не

амо оттам.

Самият тролей може и да е екологичен, но задръстването, което образува, принуждава десетки автомобили зад него да изхвърлят страшно много вредни газове в атмосферата. Изводът е, че "екологичните" тролеи повече вредят на въздуха в града. На второ място остават кошмарните задръствания, които образуват с невероятно ниската си скорост. Особено опасни са по кръстовищата, където също образуват "тапи", а често и предпоставки за сериозни катастрофи", изчерпателно мотивира позицията си нашият читател.


Още по темата: общо новини по темата: 159
28.09.2022 »
01.07.2022 »
25.04.2022 »
22.10.2021 »
21.10.2021 »
20.08.2021 »
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
Ежедневно правя между 50 и 100 км градско шофиране по лични дела. Тролей малко засичам, но освен бавната скорост има и друг проблем - правят огромни завой, големи са и се изнасят мнооого бавно и на широко. Това на няколко пъти едва не ми е коствало много ремонти по ламарините, а за задръстванията - няма спор, градския транспорт е доста проблемен в тази област. Автобусите бълват разни кълбета дим (не всички, може някои да са на метан), движат се бавно и начинът на шофиране на една голяма част от техните шофьори е в стил "камикадзе". От друга страна малките бусчета като №10 и др. се движат като пиян таксиметров шофьор рано сутрин - бързо, без мигачи, опасни маневри и т.н., ако не им знаете маршрута е крайно рисковано да сте близо до тях. Друга предпоставка за ужасния трафик в града е състоянието на пътната инфраструктура. Както всички забелязахме броят на дупките се е увеличил минимум х2, а размерите им, ех размерите им са предизвикателство за някои багери... ЗА да се промени към по-добро е необходимо: 1) Увеличаване на броя пътни полицай които дежурят по натоварените отсечки и спират всеки (без значение дали е с номер 999999 или 4691...) който се движи опасно и прави нарушения. 2) Правилен реглаж на светлинно-сигнализационата уредба 3) Спешна тотална подмяна на около 95% от главните булеварди с приоритет на бул. "В. Априлов", бул. "Гладствон", бул "Руски", бул."Хр. Ботев". 4) Премахване на всички павирани улици с изключение на района на капана и историческите места, където трябва да се пренареди паважа и да се поддържа изряден. 5) Забрана за движение на големи камиони през града - трафика да се отбира през околовръстните шосета, а тези които зареждат тежки и обемни стоки към предприятия, магазини и т.н. да се превеждат през предварително избрани трасета, където настилката е пригодена да поеме товара на тези машини. През летния сезон когато температурите са над 35 гр. C да се забранява движението на МПС над 15т през деня. 5) Да се разширят всички възможни улици и булеварди минимум с по едно платно от всяка страна 6) да се въведе светлинна уредба на прелезите, която да е активна и при вдигнати бариери 7) Да се подобри осветлението. За пример давам часовете след смрачаване и при валежи от дъжд. Тогава видимостта е ужасна и нормалните, не заслепяващи фарове на автомобилите не смогват.... с тях или без тях - все тая, пак не се вижда. Пред МОЛ Пловдив има различен тип осветление и във всякакви метеорологични условия съм наблюдавал значително (в пъти) по-добра осветеност на пътя. 7) Да се изградят пешеходни подлези и надлези (например леки мостове над булевардите биха биле много удобно средство за бързо пресичане (за пример - пешеходния мост до централна гара (че е грозен - грозен е, но е удобен)). Съществуващите подлези да се ремонтират и ако трябва да се назначи по една двойка полицай за охрана - не е скъпо, а така или иначе нищо не правят. 8) На някои места да се промени максималната разрешена скорост. Примерени отсечки са от Метро до Аграрния университет, околовръстния път на ж.к. "Тракия", "Цариградско шосе", бул. "България" и др. места където пешеходния и вело трафик е почти нулев. В дадените отсечки да се поставят камери за скорост (колкото и да ми е неприятно ги подкрепям, стига да не ме карат да се движа със скоростта на малко дете в количка). Градът ни е малък и това не е някакъв огромен списък с неща. Ако бяхме с размерите на Барселона, Мадрид, Париш, Лондон и др. разбирам да имаме оправдания, че сме голям град и пари няма..
+6
 
 
Най- лесното е да се свали и продаде контактната мрежа. Като оставим разходите за демонтаж- друго не се изисква. Нали обаче това е най- удачното?! При положение, че останалата инфраструктура е вече изградена, не знам какъв проблем е подмяната и модернизирането на мрежата. Финансирането може да се осигури от програми(както за тролеите така и за метанови автобуси или велоалеи ако щете ). За това обаче трябва някои да поработи, а не да се търси най- лесния вариант в краткосрочен план. Стига вече с кръпки на парче.
+2
 
 
Проблема не е в тролеите, а в токовата мрежа над нас.. толкова е стара и калпава. От там идва проблема, разговарял съм с по-запознати хора. В София примерно тролеите хвърчат с 7-80км/ч без проблем, и набират адски бързо. Решението е или да се премахнат, или да се смени мрежата. Всеки се сеща колко ще струва една нова мрежа за целия град и поставянето й. По удачния вариант според мен е да се премахнат, бракуват и мрежата да се продаде (не под масата както винаги, а на реална цена) и тези средства да се вложат в нови рейсове с метан. Последните години тролейбусния транспорт носи само минуси - бавен, изнервящ околните, мръсен, студен, задръстващ. Казвам го и като шофъор и като пътник !
+2
 
 
Каруците и допотопните тролеи са паразитите на транспорта в Пловдив ! Едните служат за пренасяне на крадени вещи, а другите за % - "пълнене" на касичката на БСП/ДПС - с отчитане на огромни сметки за ток от Общината към EVN - с престъпни договори ! Колко катастрофи и нерви костват ежедневно на всички нас ! Кметът и Областният да се разберат кой какво и да действат ! Времето си минава, а обещанията им ги помним !
0
 
 
Има три решения и може да станат факт ако някой ги приложи! 1. целия транспорт да е от тролей! Построява се нова контактна мрежа, изграждат се улици с цел да са удобни за тролейте, движението се синхронизира и не може да се спира/паркира навсякъде откъдето минават и така ставаме екологично чист град с екологично чист транспорт, но за има няма няколко милиарда лева:) 2. Екологично чист транспорт може да получим като премахнем контактната мрежа и с нея закупим 10 000 магарета, впрягаме ги и заменяме тролейте и рейсовете с каруци! Ще имаме уникален транспорт, който ще се самопроизвежда, а от изхвърлените отпадаци на магаретата се събира, пакетира и продава тор. Парите изкарани от торта се използват за закупуване на храна за тях. 3. Последното решение е пълно модернизиране на транспорта като се премахнат тролейте, както и контактната мрежа, да се продадът и от парите да се закупят нови метанови рейсове.
+8
 
 
А на мен ми писна от трошките по улиците наречени коли или автобуси,които бълват дим като печки Перник или издаващи всякакви нередни звуци,но никой все още не ги е спрял от движение.Та дори продължават да вкарват още.Събрахме всичкия боклук на западните страни под формата на втора употреба.Но иначе ни пречат тролейбусите.А и между другото като толкова се е загрижил за въздухът в града,да вземе да слезе от колата си и да хване градския транспорт или да повърви пеша-една кола бълваща вредни вещества по-малко.
-4
 
 
Естествено, че тролейбусите трябва да се забранят. Жалко че има огромна част т нар екозащитници и сякви такива левичари, които нямат една правилна идея.
-4
 
 
Някой да е чувал за тролеи в Париж или Лондон - това е някаква съветска идиотия :)) То затова и комуноид купи "Градски транспорт " и резултатите са налице :)
+4
 
 
Разбира се че трябва да има тролеи, но също така трябва да им се поднови мрежата за да не се движат с 5км/ч а с 50.
+1
 
 
Като направят едно задръстване и зад тролея двайсетина автомобила стоят и бълват газове ,нека защитниците на "най-екологичния" транспорт да ми отговорят дали е по-добре тролей или автобус на метан
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Световна черна хроника
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Катастрофи в България
Облагородяват Градската градина
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: