ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Читателски
НКЖИ: Подземни спирки с асансьори след минаването на "Васил Априлов" под Гарата!
Автор: Васил Динев 09:20 / 17.02.2016Коментари (18)13829
Поради засиления читателски интерес Plovdiv24.bg попита НКЖИ как ще се реализира пробивът под Централна гара в Пловдив. Публикуваме отговора без редакторска намеса:

Идеята за подземно преминаване под жп гара Пловдив е включена в Общия устройствен план (ОУП) на гр. Пловдив още през 1968 г. В него е предвидено свързване на бул. "Руски" с бул. "Македония" чрез транспортен тунел под жп ареала на гара Пловдив. 

В последващи разработки е конкретизирана идеята за подземното преминаване под жп гарата, свързващо бул. "Васил Априлов" с бул. "Македония".

Към настоящия момент, със средства по ОП "Транспорт" 2007-2014 г. е разработен идеен проект в контекста на една от основните цели на ОУП на Община Пловдив, а именно "... дообвързване на гр. Пловдив с европейската магистрална инфраструктурна и транспортна мрежа и превръщането на града в регионален кръстопътен център." 

Зоната, в която е разработен обектът, представлява най-общо транспортният ареал на гр. Пловдив, съдържащ действащата Централна жп гара и две от трите най-големи автогари, осигуряващи повече от 70% от превозите. 

Този транспортен ареал, осигуряващ пътникопотока извън града, едновременно с това е физическа пречка за вътрешноградския транспорт и затруднява вътрешноградските транспортни връзки. 

Идейният проект предвижда трасе, успоредно на пешеходния подлез, с изграждане на спирки на градския обществен транспорт под новата приемна сграда на Гарата и под трасето на бъдещата "Южна тангента" с удобни вертикални пешеходни връзки.

Подземното преминаване продължава и под пероните на автогара "Родопи" и "Южна тангента". Развръзките се осъществяват чрез две кръстовища със светофарни уредби, съответно на бул. "Македония" и "Южна тангента". 

При това решение се осъществява и вертикална пешеходна връзка между спирките на градския транспорт, в подземното преминаване и автогара "Родопи", стадион "Тодор Диев", обществено-обслужващи обекти - магазини - "Билла", "Бриколаж", административните сгради на НКЖИ и БДЖ (бившето жп управление Пловдив), както и на фирми с терени в района, разположени южно от жп ареала. 

Новите спирки на масовия транспорт на подземно ниво са съоръжени с асансьори и пешеходни подлези и осъществяват пряка връзка с всички функционални зони на комплекса и зоните около него.


Още по темата: общо новини по темата: 252
29.03.2024 »
25.03.2024 »
21.03.2024 »
20.03.2024 »
08.03.2024 »
04.03.2024 »
предишна страница [ 1/42 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Мисля ,че хората питат, покакъв начин ще се строи този тунел ? Като строеж на метро или ще се копае отгоре наред през ж.п. линиите? Ако е по втория начин - ще чакаме 10-15 години !
+1
 
 
Във кой живот ще стане това,ако е за тоя давайте докато не сте опапали паричките със разни изпълнители и подизпълнители все мошенници ,картинката е ясна само няма кой да вземе закона във свои ръце и да отидат всички там където им е мястото
+3
 
 
Как си представяте, че малката уличка "Велико Търново" ще поеме целия трафик между "Руски" и "Васил Априлов"? Не е ли по-удачно към подлеза да водят само вътрешните ленти на булеварда, а външните да се свържат с колелото? По този начин ще остане съществуващата връзка на "Васил Априлов" с целия район около гарата, а и не само. Или всеки, който идва по "Васил Априлов" ще трябва своевременно да се зарежда с търпение, за да може да премине на "Руски" и след това натам, накъдето се е запътил към упоменатите райони? Да не говорим, че в обратна посока също ще се получават тапи и се губи споменатата вече връзка.
0
 
 
Идеята е много добра, но реализацията куца. Задължително трябва да има опция да се вкючва от и към кръговото. Това би отпушило още повече трафика. Да, знам, че има всякакви оправдания защо не може, но по-добре се седне и помисли някаква идея. Виждам, че има няква уличка за Руски, която трябва точно това да прави, но това ще доведе само да тапи. Има много коли идващи от колелото, които искат да се включат към Априлов.
на 17.02.2016 г.
+3
 
 
Как от Васил Априлов ще се ходи по посока Смирненски и Сточна Гара ?
+3
 
 
Защо се усложнява движението по Руски,а няма платно от В.Априлов директно към колелото на гарата и обратно-коментирам снимката.
+8
 
 
Защо веднъж някой не написа: Срока е до тогава, финансирането е осигурено, неустойките са такива, отговорните лица са тези .... Проекти, проекти, проекти ....
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Новини от Пловдив:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Проектът Модър - Царевец
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
"Франкофоли" 2024
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Кой е най-успешният демократичен кмет на Пловдив през последните години?
Д-р Гарабед Томасян
Спас Гърневски
Д-р Иван Чомаков
Славчо Атанасов
Иван Тотев
Здравко Димитров
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: