ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
При попадане в "туристически капан" потребителите трябва да бъдат компенсирани
Източник: Plovdiv24.bg 10:21 / 05.09.2017 Отпечатай Изпрати
©
Контролът върху туристическия продукт е комплексна дейност, която обхваща не само наличието на категоризация на туристическия обект и съответствието на предоставяните услуги с предварително рекламираните. Това заяви в студиото на телевизия Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

"Не става дума само за това дали хотелът притежава посочените звезди или има СПА център, както е записано в офертата. Санкцията също не е най-важната. Когато има нарушение, тя е неизбежна. Но целта, която отговорните за качеството на туристическия продукт институции трябва да гоним, е хората да получат компенсация, когато попаднат в един "туристически капан" на сериозно разминаване между оферираното и предоставеното", коментира Маргаритов.

В ефира на "България сутрин" той подчерта, че през летния сезон са проверявани както туристически, така и търговски обекти. По думите му от началото на май са извършени над 10 000 проверки в места за настаняване и магазини на територията на цялата страна и са съставени около 800 акта. Приблизително 3500 от проверките са по Черноморието, а актовете - около 400. Запазва се тенденцията в 7-10% от случаите да се констатират нарушения, но броят им намалява спрямо предходни периоди.

Според Маргаритов за успокояването на пазара от съществено значение е целенасочената и систематична работа с търговците. Целта е те да бъдат информирани за изискванията на законодателството, което в някои сектори динамично се променя.

Акцентът на разговора премина и към виртуалните приемни, които Комисията разкри за първа година през този летен сезон. "Оказа се, че когато хората знаят, че имат на разположение безплатен телефон, са по-склонни да го използват, за да ни сезират", отбеляза председателят. Той посочи, че чрез тях са постъпили над 120 сигнали от туристи. 

Маргаритов е на мнение, че приемните имат и допълнителен ефект - популяризират националния телефон на потребителя и в резултат на това на него продължават да постъпват все повече сигнали и запитвания. "Потребителите стават по-активни, а търговците имат предвид, че хората реагират и си вземат бележка за провинения в миналото, които са представлявали по-сериозни нарушения", заключи председателят.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2019 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
Масови арести на лекари във Варна
ТВ и шоу сезон 2018/2019
ВК Марица, сезон 2017/2018
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Ще гласувате ли на предстоящите местни избори?
Да, вече съм решил/а за кого
Да, но все още не съм решил/а за кого
Не
Колебая се
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти
За реклама
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: